Jak nagradzać klientów za zakupy w naszym sklepie www?

Żyjemy w czasach gdy powiedzenie ,,klient nasz Pan” jest prawdziwsze niż kiedykolwiek. To po stronie sprzedawców stoi zadanie aby przyciągnąć i sprawić, że klient będzie zadowolony z zakupu. Należy więc dołożyć wszelkich starań aby klient po dokonaniu zakupu był ukontentowany. Podpowiemy więc dziś jak nagradzać klientów za zakupy w naszym sklepie www?

podziękowanie

podziękowanie

Na początku wydaje się to mało intuicyjne aby nagradzać klientów za sam fakt dokonania zakupu. Jednak wszelkie badania psychologów oraz dane statystyczne potwierdzają, że tego rodzaju podejście ma jak najbardziej sens. jak zatem nagradzać klientów? Na początek wystarczy zwykłe podziękowanie. Jest to mały i prosty gest ale bardzo nie wielu sprzedawców decyduje się na jego wykonanie. Napisanie dziękuje w formie mailu to pokazanie, że zależy Ci na danym kliencie i na pewno zaprocentuje w przyszłości. Musisz mieć na uwadze, że zadowolony klient to klient który jest dużo bardziej skłonny do ponownych zakupów w twoim sklepie online. Dlatego tak ważne jest wykonanie gestu podziękowania.

Dodatkowo warto postawić na jakiś darmowy upominek dla kogoś kto dokonał już zakupu w sklepie. Drobny upominek to też forma podziękowania. Oczywiście możesz zaoferować tego rodzaju darmowy podarunek w przypadku gdy klient zdecyduje się na dokonanie jakiegoś większego zakupu. Musisz jednak dobrze rozważyć co zamierzasz oferować swoim klientom za darmo a czego nie. Ofiarowany prezent nie musi być zbyt kosztowny ważne jednak aby wpisywał się w tematykę sklepu i oferowanego asortymentu.

 

W przypadku stałych klientów możesz posunąć się nawet dalej i wysłać im tradycyjny list w formie podziękowania. Sztuka pisania listów zanika więc tego rodzaju przesyłka będzie na pewno sporym zaskoczeniem dla niektórych klientów i wywoła spory uśmiech. Jeżeli więc masz taką możliwość sprawdź również jak tradycyjny list spisze się jako forma podziękowania.

Inną metodą na nagradzanie klientów mogą być konkursy. Nie jest to co prawda aż tak proste w implementacji i wdrożeniu ale warto się nad taka formą gratyfikacji zastanowić.

Na sam koniec zostawiliśmy podziękowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jeżeli masz firmowy fanpage itd to możesz podziękować każdemu z fanów za dokonanie zakupu w twoim sklepie.

Jeżeli sprzedają Państwo również na Allegro to serwis ten także umożliwia nagradzanie stałych klientów za zakupy oferując im zniżki rabatowe. Więcej o tym jakich błędów podczas sprzedaży na Allegro unikać dowiedzą się Państwo z tego artykułu – http://hanza.edu.pl/sprzedaz-na-allegro-jakich-bledow-unikac/