Na co zwrócić uwagę w przypadku optymalizacji strony mobilnej?

Posiadanie strony mobilnej to w czasach powszechnego dostępu do internetu i ciągłego rozwoju social media wymóg. Jeżeli jednak wasza strona jest zoptymalizowana wyłącznie pod kątem urządzeń desktopowych to jeszcze sporo pracy przed wami. W tym artykule podpowiemy zatem na co zwrócić uwagę w przypadku optymalizacji strony mobilnej.

optymalizacja

optymalizacja

Zacznijmy jednak od najczęstszych błędów w stronach mobilnych na jakie skarżą się użytkownicy. Będzie to trudny do wypełnienia formularz, brak dostosowanej strony sklepu www oraz problem z finalizacją płatności. Jeżeli upewnimy się, że tego rodzaju błędy nas nie dotyczą możemy przejść do właściwego optymalizowania strony pod kątem mobilnym.

Pierwszym czynnikiem któremu trzeba się przyjrzeć jest czas ładowania się strony mobilnej. Jeżeli czas wczytywania się strony będzie zbyt długi to możemy być niemal pewni, że całkowicie zniechęci to potencjalnego klienta do skorzystania z naszej strony www. W celu przyśpieszenia strony trzeba zatem postawić na kompresję kodu, optymalizację grafik oraz usunięcie zbędnych wtyczek i rozszerzeń.

Ważny będzie również sam projekt strony mobilnej. Trzeba zatem dobrać odpowiednio elementy witryny pod kątem wielkości, kolorystyki oraz czcionek. W przypadku urządzeń mobilnych należy też w większości przypadków zrezygnować z wszelkiego rodzaju wyskakujących okienek i wszelkie istotne informacje zamieścić na samej górze strony.

Optymalizując stronę pod kątem mobilnym trzeba też pamiętać o ograniczeniu liczby koniecznych czynności przez użytkownika. W tym celu należy uprościć cały proces zakupowy jak i ten rejestracyjny aby były możliwe do wykonania w zaledwie kilku szybkich krokach. Pozwoli to jedynie zachęcić użytkowników do częstszego dokonywania zakupów właśnie w waszym sklepie.

Na sam koniec nie zapomnijcie o zaimplementowaniu jakiegoś wygodnego systemu płatności. Jak pokazują statystyki nasi rodacy najchętniej decydują się na płatności za pośrednictwem przelewu lub też za pomocą szybkich płatności elektronicznych gdzie przelew zostaje natychmiast zaksięgowany. Idealnie będzie zatem jeżeli w danym sklepie mobilnym użytkownik będzie miał możliwość natychmiastowej zapłaty bez konieczności przechodzenia do specjalnych paneli czy zakładek.