Na co zwrócić uwagę pod kątem e-commerce na stronie www?

Jeżeli posiadasz firmową stronę i zależy Ci na prowadzeniu udanego biznesu to musisz dostosować ją pod kątem wymagań potencjalnych klientów. W związku z tym w tym poradniku podpowiemy wam na  co zwrócić uwagę pod kątem e-commerce na stronie www.

Na co zwrócić uwagę pod kątem e-commerce na stronie www

Na co zwrócić uwagę pod kątem e-commerce na stronie www

Pierwszą kwestią na którą należy zwrócić uwagę jest czas wczytywania się strony. Jeżeli walczysz o klientów oferując te same produkty co konkurencja to musisz szukać wszędzie przewagi nad innymi przedsiębiorcami. W przypadku handlu w sieci kluczowe może być tutaj wczytywanie się strony. Jeżeli klient będzie musiał zbyt długo czekać na załadowanie się witryny to zwyczajnie zakupi dany produkt u konkurencji.

Kolejną kwestią jest responsywność strony. Chodzi tutaj o to czy jest ona dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej użytkowników przegląda internet właśnie za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Trzeba zatem umożliwić im wygodne korzystanie ze strony firmowej.

Innym ważnym aspektem jest czytelność całej strony. Mowa tutaj o dobranych na stronie kolorach, czcionkach czy też układzie. Wszystko powinno być logiczne i przejrzyste dla klienta. Tak aby nie czuł się zagubiony ani przytłoczony.

Na stronie firmowej ważne też aby znalazło się wyraźne wezwanie do działania czyli tak zwane CTA. Chodzi tutaj o przycisk czy też baner który będzie jasno nawoływał klientów do wykonania czynności na jakiej nam zależy. Wypełnieniu formularza kontaktowego, zadzwonieniu lub dokonania zakupu.

Należy również upewnić się, czy strona posiada stopkę. Co prawda stopka nie jest obowiązkowym elementem witryny ale znacząco podnosi zaufanie wobec danej marki. Daje bowiem klientowi jasny i prosty dostęp do istotnych informacji o danym przedsiębiorstwie.

Warto również postarać się aby na stronie znalazły się co najmniej dwie możliwości kontaktu dla klientów. Przez formularz kontaktowy oraz na przykład czat na stronie. Istnieją oczywiście też inne drogi kontaktu które można udostępnić klientom – adres mailowy, fizyczny adres sklepu czy też telefon.

Na sam koniec warto również pamiętać, że pod względem e-commerce istotne jest pozycjonowanie stron www. Strona powinna zatem zostać sprawdzona pod kątem optymalizacji SEO. Trzeba zadbać o dobre nagłówki i treści na stronie.