Lejek sprzedaży jako strategia marketingowa

Skuteczna sprzedaż w internecie wymaga stosowania wielu technik marketingowych i sprzedażowych. Do tego rodzaju metod należy z całą pewnością zaliczyć lejek sprzedaży. Jeżeli zatem zastanawiasz się jak sprawić aby zachęcić klienta do zakupu w twoim sklepie, sfinalizować transakcję a następnie przekonać go do powrotu to ta technika będzie Ci bardzo potrzebna. W tym artykule przeanalizujemy więc dlaczego lejek sprzedaży jako strategia marketingowa i sprzedażowa jest tak istotny.

lejek sprzedaży

lejek sprzedaży

Biznes internetowy cały czas ewoluuje i zmienia się. Aby więc nie przegapić swojej szansy na odniesienie sukcesu należy cały czas być na bieżąco ze wszystkimi nowościami i zmianami. Trzeba się starać każdego dnia aby model biznesowy był dopasowany do panujących aktualnie trendów i oczekiwań klientów.

Najważniejsze jest ustalenie strategii która pozwala nam przyciągnąć do siebie nowych klientów. Pomóc nam w tym może dobrze zaprojektowany lejek sprzedaży. Każdy lejek sprzedaży składa się zasadniczo z czterech etapów. Pierwszy to zainteresowanie klienta produktem czy też usługą. Drugi to sprawienie aby klient zainteresował się zakupem. Kolejny to sprawne i szybkie sfinalizowanie transakcji. Natomiast ostatni polega na sprawieniu aby klient chciał jeszcze do nas wrócić i dokonać kolejnego zakupu.

Zacznijmy zatem od pierwszego etapu. Celem każdego biznesu jest aby klienci którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupem trafili właśnie na naszą stronę sklepu www. Aby tego dokonać można posłużyć się kilkoma sposobami. Jest to chociażby content marketing. Umieszczanie na stronie wartościowych dla klientów publikacji czy też poradników pomoże przyciągnąć Ci ich uwagę. Dodatkowo tego rodzaju treści są bardzo przychylnie widziane przez wyszukiwarkę Google, dzięki czemu możesz zyskać też wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Kolejną metodą jest targetowanie specyficznej grupy odbiorców i tworzenie na stronie treści wyłącznie dla nich. Zmniejszy to co prawda zasięg ale przełoży się na większe zainteresowanie tych których dany temat dotyczy.

Innym środkiem do zainteresowania klientów jest wykorzystanie kanałów społecznościowych. Publikacja wartościowych treści na najpopularniejszych portalach społecznościowych do znakomity pomysł aby wypromować własny biznes.
Kolejnym sposobem jest reklama internetowa. Mowa tutaj przede wszystkim o Google AdWords i doborze odpowiednich słów kluczowych na podstawie których będziemy chcieli dotrzeć do potencjalnych klientów.