Zarabianie na blogu – kampania AdWords

Fajnie być blogerem, a zdecydowanie jeszcze fajniej jest na tym zarabiać i to często nie takie małe kwoty. Dobrym blogerom żyje się teraz bardzo dobrze. Wystarczy mieć pomysł na siebie i na bloga, aby zaciekawić czymś ludzi i mieć realną szansę na to, aby wybić się znacznie na arenie blogowej. Blogerzy często współpracują razem, co także znacznie zwiększa ich szansę na duży sukces. Wspierają się, współpracują ze sobą i często promują mniej rozpoznawalnych kolegów. Wiadomo, że nikt nie chce tworzyć sobie silnej konkurencji. Samo wsparcie czy dobra rada czy nawet wzajemne zapraszanie się na różne spotkania, dobrze świadczy o koleżeństwie w internecie.

Kampanie AdWords do zarabiania na blogu

Grupa blogerów zdecydowanie może więcej niż pojedyncze jednostki. Nawet jeśli są już dość rozpoznawalne i pod własnym nazwiskiem tworzą jakąś konkretną markę. Jest to ładny gest we współczesnym świecie gdzie każdy z reguły patrzy tylko na swój sukces i panicznie boi się, że ktoś mógłby odebrać mu jego tytuł. To trochę przerażające, dlatego uważam, że w świecie blogerów na pewno nie powinno tak być. Przecież tam każdy kreuje swój własny świat i nawet jeśli ktoś będzie mocno promowany, ale nie przekazuje ciekawych treści swoim czytelnikom, to nie ma szans na wybicie się tak czy siak. Po co więc ta odwieczna walka i złości?

Jak zarobić na takim blogu?

Można na przykład sprawdzić czym jest kampania AdWords. Dzięki wypełnianiu tych kampanii i zamieszczaniu reklam, blog może zarobić na sobie naprawdę pokaźne sumy. Najtrudniejsze to umieć się za to zabrać i wiedzieć wcześniej od czego powinno się zacząć. Wszak mogę powiedzieć, że początek z reklamami nie jest taki łatwy. Pojawia się trochę rzeczy do ogarnięcia i dla osoby całkiem początkującej w tej branży, może okazać się to trochę zbyt wiele. Dlatego warto poradzić się kogoś doświadczonego. Najlepiej innego blogera, który wiemy, że w taki sposób zarabia. Albo jakiegoś znajomego informatyka, który wyjaśni nam zasady funkcjonowania oraz w jaki sposób możemy tymi reklamami sterować.

Google Adwords daje nam przecież taką kuszącą możliwość, że możemy decydować sami o tym jakie reklamy pojawią się na naszym blogu, a jakie do niego zupełnie nie pasują. Trzeba pamiętać, że aby utrzymać czytelników na naszej stronie, trzeba dobierać reklamy, które są dobre dla naszego bloga. Które przede wszystkim do niego pasują, a nie sprawiają, że staje się on wielotematyczny i nikt w końcu nie wie jaki jest jego główny motyw. Jeśli mamy bloga kulinarnego to warto skupić się na reklamowaniu jedynie produktów i akcesoriów kuchennych.

Jeśli to blog językowy to może warto podlinkować czytelnikom jakieś kursy językowe, przydatne książki czy inne gadżety, które usprawniają naukę? Myślę, że właśnie tak wygląda klucz do sukcesu. Duża dawka szczęścia, współpraca z innymi blogerami, budzenie powszechnej sympatii oraz przede wszystkim odpowiednie dobranie kampanii AdWords do tematyki naszego bloga, tak, aby nie wydał się on czymś w rodzaju słupa reklamowego. To jest kluczowe i o tym trzeba pamiętać.