Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jakie są cechy nowoczesnego konsumenta?

Jakie są cechy nowoczesnego konsumenta?

Jakie są cechy nowoczesnego konsumenta?

Jak wiadomo aby odnieść sukces w branży sprzedażowej a zwłaszcza tej dotyczącej sprzedaży w internecie trzeba bardzo dobrze znać swoich klientów. Nie chodzi tutaj oczywiście o znanie ich personalnie ale pewną wiedzę do jakich grup można naszych klientów zakatalogować. Jak wiadomo wraz z rozwojem technologi zmieniają się również przyzwyczajenia klientów i ich zwyczaje zakupowe. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, jakie są cechy nowoczesnego konsumenta. Posiadając taką wiedzę będzie nam go już znacznie łatwiej skłonić do dokonania zakupu w naszym sklepie.

nowoczesny konsument

nowoczesny konsument

Jaki zatem jest nowoczesny konsument. Z całą pewnością można stwierdzić, że jest on mobilny. Ostatnie lata pokazały, że cała dekada i przyszłe lata będą stały pod znakiem mobilności. Jeżeli zatem nasz sklep internetowy nie jest dostosowany do wyświetlania na smartfonach czy tabletach to stoimy na przegranej pozycji. Użytkownik który zobaczy stronę która nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym zwyczajnie ucieknie od nas i dokona zakupu zupełnie gdzie indziej. Klienci potrzebują stron które będzie można łatwo i prosto obsługiwać za pomocą telefonu.

 

Postawienie zatem na technologie mobilne to krok do tego aby zjednać sobie jak największą liczbę klientów.

Dodatkowo można powiedzieć, że nowoczesny konsument jest też bardzo nastawiony na lokalne zakupu. Wyszukiwarka Google coraz lepiej rozumie zadawane przez nas zapytania i dostosowuje je do lokalizacji w której obecnie się znajdujemy. Z tego też względu warto postawić na działania pozycjonerskie nastawione na rynek lokalny. Jeżeli tego nie zrobimy to stracimy szansę na zyskanie bardzo wielu potencjalnych klientów którzy są na wyciągnięcie ręki. Należy zatem zarówno w przypadku dużych jak i małych firm postawić na zjednanie sobie lokalnych rynków zbytu.

 

Dodatkowo nowoczesny klient jest też bardzo niecierpliwy oraz łatwo się obraża. Jak wiadomo człowiek bardzo szybko przyzwyczaja się do dobrego i trudno mu później z tych przyzwyczajeń zrezygnować. Dlatego też z roku na rok oczekiwania klientów wobec sklepów i stron www rosną. Dana witryna musi być intuicyjna w nawigacji, bardzo szybko się ładować i błyskawicznie przetwarzać żądania klienta.

 

Na sam koniec należy stwierdzić, że nowoczesny konsument jest też bardzo nieprzewidywalny. Znaczy to, że każdy z nas ma indywidualny tok konsumpcji różnego rodzaju treści i reklam i ciężko jest ustalić obecnie jeden, uniwersalny model który pozwoli nam zjednać sobie dużą liczbę klientów. Dlatego też tak istotne jest indywidualne podejście do każdego konsumenta.

Dodaj komentarz