Jakie błędy pod kątem SEO najczęściej można spotkać w audytach?

Przeprowadzając setki audytów pod kątem dopasowania stron internetowych do wymogów wyszukiwarek można szybko zauważyć pewne powtarzające się wzorce błędów. Każda strona posiada jakieś niedociągnięcia czy też nieprawidłowości. W tym artykule skupimy się zatem jakie błędy pod kątem SEO najczęściej można spotkać w audytach.

audyt seo

audyt seo

Zacznijmy zatem od tagów typu noindex. Bardzo często zdarza się, że dopiero co postawione strony www są zablokowane przed indeksacją za pomocą wspomnianego tagu co od razu sprawia, że dana witryna jest wykluczona z wyników wyszukiwania. Z tego też względu trzeba pamiętać o zmianie tagu aby wyglądał tak <meta name=”robots” content=”index”>.

Innym błędem który pojawia się nagminnie jest stosowanie powtarzających się znaczników title. Jest to jeden z czynników rankingowych gdyż zawarte w nim frazy kluczowe mają przełożenie na pozycję strony w Google. Często zdarza się, że wspomniane znaczniki title nie są optymalizowane i powtarzają się w takiej samej treści na kilku podstronach. Należy zatem dopilnować aby każda podstrona serwisu posiadała unikalny znacznik title.

Wspomnieć należy także o pustych metatagach typu description. Mimo, że oficjalnie description nie jest już czynnikiem rankingowym to nadal warto uzupełnić go unikalnymi treściami aby zachęcić klientów w dany odnośnik w wynikach wyszukiwania Google.

Często pojawiającym się błędem jest też brak wykorzystania w pełni potencjału jaki drzemie w znacznikach nagłówka od H1 do H6. Najczęściej objawia się to niewłaściwą strukturą nagłówków na stronie lub też pominięciem pewnych nagłówków takich jak H3,H4 itd.

Innym istotnym błędem jest brak wartościowych treści na stronie. Algorytmy wyszukiwarki Google bardzo cenią sobie unikatowe i przydatne użytkownikom treści. Jeżeli zatem na stronie brak jest takowych to nasza strona nie ma szans na wysokie pozycje.

Na sam koniec warto wspomnieć jeszcze o braku optymalizacji grafik. Rozmiar pliku graficznego ma bardzo duże przełożenie na to jak szybko nasza strona będzie się wczytywać. Trzeba zatem odpowiednio zoptymalizować zdjęcia aby nie spowalniały one działania strony. Dodatkowo warto postarać się aby każde zdjęcie posiadało atrybut ,,alt” w którym umieścimy słowo kluczowe powiązane z umieszczoną treścią.