Jakich zasad trzymać się podczas pozycjonowania?

Metody i sposoby pozycjonowania zmieniały się na przestrzeni lat. Teraz aby mieć szansę na wypozycjonowanie danej witryny trzeba podejmować kompleksowe działania. Nie zmienia to jednak faktu, że pewny zasady dotyczące SEO pozostały nie zmienne od samego początku. Podpowiemy zatem dzisiaj jakich zasad trzymać się podczas pozycjonowania.

zasady seo

zasady seo

Po pierwsze niezbędny jest dobór odpowiednich słów kluczowych pod które będziemy optymalizować naszą stronę internetową. Można do tego celu wykorzystać oczywiście odpowiednie narzędzia służące do analizy słów kluczowych tak aby sprawdzić czy dana fraza ma potencjał aby być wysoko w wynikach wyszukiwania. Początkującym radzimy tego typu analizę wykonywać przy użyciu na przykład Google Adwords.

 

Kolejnym istotnym punktem jest unikatowy tytuł witryny oraz jej podstron. Upewnij się, że wszystkie podstrony mają nazwy adekwatne do tego co znajduje się w ich treści. Postaraj się też aby tytułu nie były dłuższe niż około pięćdziesiąt znaków i oczywiście zawsze zawierały słowo kluczowe. Sam tytuł ma nie tylko znaczenie jeżeli chodzi o łatwość korzystania z witryny przez użytkowników ale również pomaga robotom Google lepiej zaindeksować daną stronę.

Inną rzeczą jakiej powinniśmy się trzymać podczas pozycjonowania jest uzupełnienie meta tag description dla każdej podstrony. Jeżeli sam nie uzupełnisz tego pola to wyszukiwarka wybierze sama pewien fragment z witryny który będzie według niej najlepszy. Warto zatem zadbać o to aby samemu uzupełnić te pola. Prawidłowo przygotowany meta tag description nie powinien przekraczać 155 znaków i zawierać treści które zachęcą do kliknięcia w stronę.

 

Następnym zawsze aktualnym tematem podczas pozycjonowania są przyjazne adresy URL. Adresy na danej stronie www powinny być zawsze przejrzyste oraz możliwie jak najkrótsze. Dobrze też aby zawierały słowa kluczowe wskazujące na treść danej strony.

I na sam koniec ostatnia stała w działaniach pozycjonerskich czyli wartościowe treści na stronie. Wysokiej jakości content, dobrze przygotowany merytorycznie to coś co zawsze będzie w cenie. Pamiętaj również aby tworząc teksty na stronę używać w nich odpowiednich nagłówków od H1 do H6.