Jakich zasad przestrzegać w e-mail marketingu?

E-mail marketing to obecnie nadal jedno z najbardziej skutecznych narządzi które jest w stanie przekonać klienta do naszej oferty. Nie znaczy to jednak, że każdy mail pozwoli nam odnieść sukces i cieszyć się z klienta który dokona zakupu. Najczęściej mamy jedynie tylko kilka sekund aby przekonać adresata do zapoznania się z tym co mamy mu do przekazania. W tym poradniku postaramy się zatem podpowiedzieć wam jakich zasad przestrzegać w e-mail marketingu.

e-mail marketing

e-mail marketing

Pierwszym i kluczowym krokiem jest dbanie o zawartość treści w wiadomości mailowej. E-mail marketing ma bowiem sens tylko wtedy gdy jesteśmy w stanie zaprezentować potencjalnemu klientowi jedynie wartościowe treści. Najkorzystniejsze treści według badań to takie które w treści odnoszą się do udostępnionych na stronie sklepu promocji lub przecen. Kolejną treścią która ma szansę zyskać uwagę użytkownika to powiadomienia o nowych publikacjach na blogu.

 

Tworząc kampanię e-mail marketingową trzeba też pamiętać o odpowiednim doborze tematu wiadomości. Musi on bowiem przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do kliknięcia. Temat maila powinien zatem wzbudzać emocje. Można taki efekt uzyskać poprzez wzbudzenie ciekawości w czytelniku lub też wykorzystanie jakiegoś dowodu społecznego.

Nie bez znaczenia jest też aspekt wizualny naszej wiadomości mailowej. Warto zatem stosować w treści obrazy, nie przytłaczać odbiorcy zbyt krzykliwą kolorystyką, stosować odpowiednio duże nagłówki oraz wypunktowania i akapity. W przypadku warstwy wizualnej najczęściej mniej znaczy więcej zatem postaw na prostotę.

Postaraj się również zadbać o listę subskrybentów. Unikaj kupowania gotowych baz mailowych. Mogą one wcale nie wpisywać się w oczekiwania odnośnie klientów do których tak naprawdę zamierzasz dotrzeć. Najlepiej będzie zatem budować listę mailingową od zera. Dobrym sposobem do zachęcenia ludzi do pozostawienia swojego maila jest obietnica rabatu czy jednorazowej zniżki.

Tworząc kampanię e-mail marketingową upewnij się również iż umożliwiasz użytkownikom łatwe wypisanie się z niej. Nie ma nic złego w pozostawieniu odnośnika umożliwiającego rezygnację z subskrypcji do listy mailingowej. Użytkownik który będzie chciał zrezygnować i tak znajdzie sposób aby to zrobić.

Na sam koniec pamiętaj o stosowaniu w każdej wiadomości wezwania do działania czyli Call To Action.