Jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage?

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie, które pozwala promować markę i jej wizerunek w oczach klientów. Prowadzenie social media takich jak firmowy fanpage na Facebooku wymaga jednak odpowiedniej wiedzy oraz wyczucia. Łatwo bowiem zrazić do siebie użytkowników lub też zwyczajnie zanudzić ich mało atrakcyjnymi treściami. W związku z tym w tym artykule omówimy jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage.

Jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage

Jakich błędów unikać prowadząc firmowy fanpage

Zacznijmy od tego, że najczęstszym błędem jest nie wykorzystanie wszystkich możliwości jakie daje posiadanie konta na Facebooku. Portal ten na przestrzeni lat zmienił się i to bardzo mocno. Teraz oferuje zarówno zwykłym użytkownikom jak i tym biznesowym całą paletę narzędzi, które pomagają w przyciągnięciu do siebie innych użytkowników. W związku z tym upewnij się, że wykorzystałeś taką funkcjonalność serwisu jak zmiana adresu fanpage’u na indywidualny URL. Sprawdź czy uzupełniłeś wszystkie opisy, ustawiłeś kolejność zakładek na fanpage’u. Upewnij się, że dodałeś przycisk CTA oraz skonfigurowałeś asystenta odpowiedzi, który poinformuje klientów, że obecnie nie jesteś w stanie udzielić im informacji.

Innym błędem o którym należy wspomnieć jest zaniedbywanie profilu firmowego. Martwy profil lub taki na którym wpisy pojawiają się tylko kilka razy na rok to proszenie się o kłopoty. Zwyczajnie bowiem marnujemy potencjał marketingowy. Klienci bowiem jeżeli nie są zdecydowani co do finalizacji zakupu często odwiedzają fanpage danej marki aby poszukać tam jakiś dodatkowych informacji lub inspiracji. Jeżeli zobaczą jednak, że właściciele firmy od dawna nie aktualizują profilu to zwyczajnie pomyślą, że z tą firmą może być coś nie tak i zrezygnują z zakupów.

Jeżeli zatem nie masz czasu na prowadzenie działań w mediach społecznościowych to należy zlecić to zadanie zewnętrznej firmie. Alternatywą jest też zawczasu zaplanować publikację wpisów na kilka tygodni do przodu.

Ostatnim omawianym błędem jest brak angażowania użytkowników do interakcji. Podstawą działania serwisów społecznościowych jest właśnie kształtowanie społeczności wokół jakiejś marki i wchodzenie w interakcje z innymi. Unikaj zatem stosowania tylko wpisów sprzedażowych i postaw na treści które pomogą zaangażować innych facebookowiczów. Umieszczaj porady, aktualności branżowe czy też prowokuj ciekawe dyskusje.