Jakich błędów unikać podczas lokalnego pozycjonowania?

Jedną z najlepszych metod na wypromowanie swojej firmy wśród lokalnej społeczności jest inwestycja w pozycjonowanie lokalne. Wielu przedsiębiorców decyduje się samodzielnie prowadzić działania z tego zakresu. Nie zdają sobie jednak sprawy, że bez odpowiedniej wiedzy są w stanie przysporzyć sobie więcej kłopotów niż korzyści. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć jakich błędów unikać podczas lokalnego pozycjonowania.

błędy w pozycjonowaniu lokalnym

błędy w pozycjonowaniu lokalnym

Podstawowym błędem jest zazwyczaj brak ustalonej strategi działania w odniesieniu do marketingu lokalnego. Strategia powinna opierać się na odpowiedziach na trzy zasadnicze pytania – co zamierzamy osiągnąć? Jakim budżetem dysponujemy? Oraz w jakim czasie chcemy to osiągnąć?

Innym błędem który spotkać można nad wyraz często jest brak ustalenia jednolitej wersji wizytówki NAP. Poprawnie zaprojektowana wizytówka NAP powinna zawierać nazwę firmy i jej właściciela, adres firmy oraz podstawowe dane kontaktowe.

Następnym błędem wartym omówienia jest brak mobilnej wersji strony internetowej. Jeżeli jakaś firma świadczy usługi lokalne to potencjalni klienci najpewniej będą szukać jej za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Brak strony która dostosowana jest do wyświetlania na tego rodzaju urządzeniach sprawia, że jedynie odstraszymy od siebie potencjalnych klientów.

Jednym z często powtarzających niedociągnięć jest też brak osobnych podstron na firmowej stronie dla danego oddziału firmy. Jeżeli działamy lokalnie ale w kilku miejscach w Polsce to warto aby każda z tych placówek posiadała własną zakładkę na naszej stronie.

Warto też wspomnieć o źle skonfigurowanej wizytówce Google Moja Firma. Bardzo rzadko zdarza się aby przedsiębiorcy posiadali dobrze zoptymalizowaną i przygotowaną wizytówkę w narzędziu jakie udostępnia Google. Sprawia to, że marnują potencjał jaki drzemie w wizytówkach Google.

Na sam koniec trzeba dodać parę słów o braku umieszczenia mapy Google na stronie firmy. Jeżeli prowadzimy lokalny biznes to chcemy aby klienci mogli łatwo do nas dotrzeć. Mapa w znaczący sposób to ułatwia. Jej brak sprawia, że klienci mogą mieć wątpliwości co do tego jak trafić pod nasz adres.