Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jakich błędów w pozycjonowaniu unikać?

Jakich błędów w pozycjonowaniu unikać?

Jakich błędów w pozycjonowaniu unikać?

Pozycjonowanie strony to nieodzowny element strategii marketingowej i sprzedażowej w obecnych czasach. Cześć sprzedających decyduje się samodzielnie prowadzić działania z zakresu SEO. Dzisiaj podpowiemy jakich błędów w pozycjonowaniu unikać aby nie zaszkodzić swojej stronie internetowej.

jakich błędów w pozycjonowaniu unikać

jakich błędów w pozycjonowaniu unikać

Najczęstszym błędem jest stosowania od razu popularnych słów kluczowych. Jeżeli jesteś początkującym to nie warto od razu decydować się na te najpopularniejsze słowa kluczowe. Wybór takich oznacza olbrzymią konkurencję w wynikach wyszukiwania. Mimo, że popularne słowa kluczowe zazwyczaj generują większy ruch na stronie to nie zawsze przekładają się one na zakup czy konkretne działania jakie chcemy uzyskać na naszej stronie. Dlatego też początkującym radzimy wybierać nieco mniej popularne key wordsy dostosowane do konkretnych zapytań jakie mogą mieć klienci. Nie zwiększą one może znacząco ruchu ale z pewnością pomogą w konwersji na stronie.

Innym powtarzającym się błędem jest nadmierne używanie słów kluczowych zarówno w domenie jak i opisie danej strony. Może się wydawać, że umieszczenie gdzie się tylko da słów kluczowych pozwoli lepiej określić tematykę dla robotów Google jednak może to wyglądać bardzo sztucznie dla odwiedzających daną stronę klientów. Ponadto jeżeli słowa kluczowe na jakie się zdecydujemy nie odzwierciedlają w pełni tematyki naszej strony to możemy zostać uznani przez algorytm google za spamera.

Kolejnym błędem jest pozycjonowanie strony według fraz kluczowych które nie znajdują się w treści strony. Po pierwsze tego rodzaju praktyki są nieskuteczne i nieetyczne. Dodatkowo takie działanie może również spotkać się z karą w postaci ograniczeń lub nawet usunięcia z wyników wyszukiwania.

Często przewijającym się błędem jest też kopiowanie treści i słów kluczowych z głównej strony witryny na strony stanowiące zaplecze. Każda strona powinna zawierać unikalną treść, ponieważ w przeciwnym razie zwyczajnie osłabiamy siłę strony głównej i jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dużym błędem jest też linkowanie które pochodzi ze stron o niepewnej opinii. Musisz bacznie obserwować na jakich stronach znajdują się odnośniki do twojej strony internetowej.

Dodaj komentarz