Jaką reklamę wybrać?

Obecnie internet stał się tak popularnym medium, że większość przedsiębiorców woli właśnie za jego pośrednictwem reklamować swoje usługi czy też towary. Nie ma w tym nic złego. Zastanówmy się jednak czy zawsze reklama w internecie będzie lepsza od tej tradycyjnej? W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie jaką reklamę wybrać aby przyniosła ona najlepsze rezultaty.

reklama

reklama

Na samym początku należy zastanowić się czy my sami wpisujemy się w schemat przeciętnego klienta naszej firmy. Jeżeli odpowiedź na to pytanie będzie twierdząca, to przy projektowaniu reklamy musisz mieć na uwadze aby ona podobała się właśnie tobie. Jeżeli tak nie jest to musisz znaleźć w swoim otoczeniu kogoś kto wpisze się w profil klienta i to jego będziesz musiał pytać o zdanie na temat reklamy.

Bardzo ważne jest też określenie tego jaki cel zamierzasz osiągnąć prowadząc dane działania marketingowe. Logicznym jest, że zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży ale musisz określić swój cel nieco bardziej konkretnie. Czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki a może pozyskać nowych klientów którzy dotąd nie interesowali się twoją ofertą. Im dokładniej określisz cel tym lepiej będzie można do niego dopasować działania marketingowe.

Następnie niezbędne określenie jest grupy docelowej do której zamierzamy skierować naszą reklamę. Im więcej wiedzy będziesz posiadał na temat potencjalnych klientów tym lepsze efekty będziesz w stanie osiągnąć.

Dopiero po ustaleniu tych wszystkich kwestii będziesz w stanie zadecydować jaki kanał komunikacji okaże się najlepszy do osiągnięcia planowanych rezultatów.

Musisz więc zwrócić uwagę na to gdzie najczęściej twoi klienci szukają informacji, które z nich uważają za najbardziej wiarygodne. Zastanów się gdzie twoi potencjalni klienci szukają porady na temat zakupów oraz czy twój komunikat do nich będzie krótki czy też długi.

To właśnie od tego zależy jaką reklamę wybrać – czy prowadzić ją w sieci czy też za pomocą tradycyjnych metod. Czasami będziesz musiał wykorzystać obie metody lub delikatnie wspomóc jedną tą drugą – jako uzupełnienie.