Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie www przed okresem świątecznym?

Koniec roku to w branży e-commerce najbardziej istotny moment. To wtedy generowane są bowiem największe przychody. Osoby dla których obsługa sklepów www to chleb powszedni dobrze wiedzą, że bez odpowiednich przygotowań nie można liczyć na sprzedażowy sukces w tym gorącym okresie. Z tego też względu w tym artykule przedstawimy wam sposoby na to jak zwiększyć sprzedaż w sklepie www przed okresem świątecznym.

obsługa sklepów www

obsługa sklepów www

Pierwszą i kluczową kwestią jest szybkość ładowania się strony sklepu internetowego. Mimo, że wydaje się to oczywiste to nadal wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak bardzo ważny jest to aspekt pod względem sprzedaży produktów. Jeżeli użytkownik będzie musiał czekać kilkanaście sekund na załadowanie się strony to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwyczajnie zrezygnuje z zakupów w naszym sklepie na rzecz konkurencji.

Kolejną istotną kwestią jest bezpieczeństwo. Odkąd przeglądarki internetowe w swoich najnowszych odsłonach informują, że strony bez protokołu https są niebezpieczne wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa wydaje się koniecznością. Tego rodzaju zabezpieczenie da poczucie klientom, że ich dane są odpowiednio zabezpieczone. Sprawi to, że zakupy w naszym sklepie nie będą wiązać się z żadnym ryzykiem.

Innym sposobem na przygotowanie się do świątecznego szału zakupowego jest zadbanie o system płatności. Klienci mają różne preferencje odnośnie sposobu zapłaty za zakupy. Jeżeli zatem nasz sklep nie będzie oferował formy płatności jaką preferuje klient to musimy liczyć się z tym, że zrezygnuje z finalizacji transakcji. Dobrze zatem zadbać o to aby w sklepie znalazły się wszystkie najbardziej popularne metody płatności.

Podobna kwestia dotyczy dostawy. Tutaj też trzeba dostosować się do preferencji klientów. Niektórzy klienci wolą odbiór osobisty, inni zamówienia kurierem. Trzeba zatem zadbać o to aby zadowolić gusta obu grup.

Na sam koniec radzimy jeszcze pomyśleć o przedłużeniu czasu na zwrot towaru. W większości przypadków zakupy w okresie świątecznym dotyczą prezentów. Dobrze jest dać klientom komfort możliwości zwrotu po czasie dłuższym niż standardowe 14 dni.