Jak zwiększyć konwersję formularza kontaktowego na stronie?

Niektórzy wolą kontakt osobisty. Dlatego warto zadbać aby na stronie internetowej znajdowały się odpowiednie dane dotyczące adresu firmy. Inni natomiast preferują kontakt telefoniczny lub też drogą elektroniczną. To właśnie dla nich należy umieścić na stronie firmowej formularz kontaktowy. Jak jednak wiadomo formularz formularzowi nie równy. W tym artykule podpowiemy zatem jak zwiększyć konwersję formularza kontaktowego na stronie.

formularz kontaktowy

formularz kontaktowy

Po pierwsze prawidłowo skonstruowany formularz kontaktowy powinien mieć pionowy układ. Każde pole powinno znajdować się jedno pod drugim. Tak aby użytkownik mógł szybko sprawdzić jakie dane są od niego wymagane.

Innym istotnym faktem jest to aby nie wymagać od klienta podania zbyt dużej ilości danych. Jeżeli przygotujemy formularz z dużą ilością pól do wypełnienia to najprawdopodobniej zniechęcimy go do kontaktu z nami. Najlepiej zatem mieć minimalistyczne podejście do tematu ilości zbieranych danych.

Jeżeli jednak z jakiś względów rzeczywiście potrzebujemy od klienta większej ilości danych to warto rozbić formularz kontaktowy na kroki następujące po sobie. Wtedy damy klientowi iluzję, że proces jest mniej skomplikowany niż ma to miejsce w rzeczywistości.

Warto upewnić się również iż nazwy pól jakie należy uzupełnić znajdą się nad okienkiem formularza a nie w środku pola. Dzięki temu klient zawsze będzie wiedział jakie dane aktualnie uzupełnia.

Dobrą praktyką jest też wyraźne poinformowanie klienta które pola są wymagane a które jedynie opcjonalne. Postaraj się też aby klient miał możliwość wprowadzenia danych w dowolnym formacie. Cały proces ma być bowiem prosty i szybki.

Na sam koniec pamiętaj aby nie prosić o podanie numeru telefonu. Klienci bardzo niechętnie zostawiają swój numer telefonu podczas pierwszej styczności z daną firmą w obawie przed licznymi telefonami ofertowymi. Pole z numerem telefon powinno zatem zawsze być opcjonalne tak aby nie odstraszać od kontaktu potencjalnych klientów.

Pamiętajcie również o wdrożeniu pytania antyspamowego pod formularzem kontaktowym aby nie zostać zalanym falą spamu generowanego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie.