Jak zorganizować konkurs na Facebooku?

Nie ma chyba prostszego i bardziej skutecznego sposobu na przyciągnięcie klientów do swojego sklepu lub też firmowego profilu niż zorganizowanie konkursu. Konkurs to idealny sposób aby zbudować społeczność wokół naszej działalności w internecie. Dzisiaj podpowiemy jak zorganizować konkurs na Facebooku.

konkurs na facebooku

konkurs na facebooku

Po pierwsze musisz zadbać o atrakcyjne dla użytkowników nagrody. Nie zawsze muszą to być rzeczy drogie lub też nagrody materialne. Prezentem dla zwycięzcy może być również kurs lub spotkanie z jakaś sławną osobą. Jeżeli konkurs organizowany jest przez jakiś branżowy magazyn to nagrodą może być na przykład publikacja pracy zwycięzcy właśnie na jego łamach.

 

Dużo też zależy od tego w jakim celu zamierzamy zorganizować konkurs. Bardzo duża liczba firm decyduje się na przeprowadzenie konkursu aby pozyskać interesujące projekty czy też hasła reklamowe lub grafiki. Natomiast inni decydują się na uruchomienie konkursu aby przyciągnąć do siebie nowych klientów. Warto więc już na początku dostosować nagrody do grupy klientów do której kierujemy nasz konkurs. Warto również zadbać o kilka nagród dla osób które zajęły miejsca drugie i trzecie. Jak wiadomo więcej nagród przełoży się na większą nadzieję uczestników na wygraną a to z kolei przełoży się na więcej konkursowych zgłoszeń.

Przed rozpoczęciem konkursu niezbędne będzie przygotowanie dobrego regulaminu. Musisz zadbać aby jego zasady były uczciwe i przejrzyste dla wszystkich. Duża liczba uczestników rezygnuje z udziału jeżeli regulamin wyda im się w jakimś stopniu nieuczciwy. Musisz też postarać się aby konkurs był w całości zgodny z naszym polskim prawem. Nie dozwolone jest więc organizowanie loterii bez specjalnych państwowych zezwoleń.

 

 

Mamy zatem nagrody oraz regulamin – czas pomyśleć o zadaniu konkursowym. Istotne jest aby zadanie jakie postawimy uczestnikom nie było zbyt trudne ale też aby nie było zbyt proste i na pewno wymagało zaangażowania ze strony uczestnika. Jak pokazują badania socjologiczne, ludzie lubią wykazać się swoimi umiejętnościami a dobrze zaprojektowany konkurs właśnie to im umożliwia.

Należy też zadbać o odpowiednią oprawę wizualną naszego konkursu. Nawet jeżeli twoja konkursowa nagroda jest raczej skromna to postaraj się zaprezentować ją w jak najbardziej atrakcyjny dla uczestników konkursu sposób nie zapominając o ładnych zdjęciach.

Więcej informacji na temat pozyskania ruchu na stronie, a także klientów omówione zostało w artykule pozycjonowanie stron w Google