Jak zatrzymać klienta?

Obecnie w na naszym rodzimym rynku funkcjonuje kilkaset tysięcy sklepów internetowych. Każdego dnia pojawiają się nowe strony. Wraz z rozwojem tej branży i rosnąca konkurencją zwiększają się również koszty działań marketingowych jakie należy podjąć aby przyciągnąć do siebie klienta. Jak pokazują badania przeprowadzone przez ekspertów pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie bardziej kosztowne niż utrzymanie obecnego klienta. Postaramy się zatem odpowiedzieć dziś na pytanie jak zatrzymać klienta tak aby częściej dokonywał zakupów właśnie w danym sklepie.

jak zatrzymać klienta

jak zatrzymać klienta

Przydatne w tym celu okazuje się stosowanie reklamy osobistej czyli tak zwanego programmatic buying. Dzięki nim możliwe jest dopasowanie formy oraz treści reklam z uwzględnieniem charakteru każdego z odbiorców z osobna. Jak w takim razie zatrzymać klienta na naszej stronie internetowej?

 

Po pierwsze należy stosować programy lojalnościowe. Jest to najbardziej oczywisty i prosty sposób aby zatrzymać klienta z nami. Dzięki personalizacji tego rodzaju programów możliwe jest dostosowanie oferty lojalnościowej do konkretnego klienta.

Kolejnym sposobem na utrzymanie klientów są rabaty i promocje. Bazując na dokładnych danych i preferencjach zakupowych klientów można stworzyć idealnie dopasowaną do ich potrzeb ofertę rabatową i promocyjną. Co interesujące rabaty można stosować również w momencie w którym klient porzucił koszyk podczas przeglądania naszej witryny. Można mu wtedy jako dodatkową zachętę zaproponować obniżkę ceny produktu którym był zainteresowany czy też zaproponować darmowe dodatki.

Inną metodą jest stosowanie zasady cross-sellingu. Polega ona na oferowaniu klientowi dodatkowych produktów. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu do analizy zachowań klientów będzie można dokładnie wyselekcjonować produkty czy też usługi którymi może być zainteresowany potencjalny klient.

 

Do zatrzymania przy sobie klienta niezbędna będzie również stała komunikacja z nim. Newsletter o spersonalizowanej treści będzie doskonałym sposobem o przypomnienie o naszych usługach klientom, a ukazane w nim produkty powinny faktycznie zainteresować adresata.

Ostatnim elementem do sukcesu w utrzymaniu klienta jest elitarność, która polega na wywołaniu u klienta poczucia wyjątkowości i indywidualnego traktowania poprzez używanie spersonalizowanych w jego stronę treści oraz produktów.