Jak zatrzymać klienta na stronie sklepu?

Sprawienie aby nasz sklep internetowy generował spory ruch to jedna z bardziej kluczowych kwestii. Pozycjonowanie stron www w dużym stopniu ma nam właśnie to zapewnić – dużą widoczność w sieci a przez to coraz to bardziej rosnący ruch na witrynie. Jednak duża liczba odwiedzających nie gwarantuje od razu sukcesu. Liczy się też to aby pozostawali oni na stronie sklepu jak najdłużej. Liczbę osób odwiedzających do tych które ostatecznie opuszczają naszą stronę nazywamy wskaźnikiem odrzuceń. Im wyższy tym mniejsza szansa, że klient dokona zakupu. W tym artykule zastanowimy się zatem jak go zmniejszyć oraz jak zatrzymać klienta na stronie sklepu.

jak zatrzymać klienta

jak zatrzymać klienta

Przyjrzyjmy się zatem na początku głównym przyczynom wysokiego wskaźnika odrzuceń. Po pierwsze będą to strony z błędem 404 lub z przekierowaniem. Po drugie pokazywanie wyników nieadekwatnych do oczekiwań oraz brak dostępności konkretnego produktu. Na wysoki wskaźnik odrzuceń będzie mieć też wpływ mało przyjazny dla użytkowników interfejs oraz brak istotnych informacji na głównej stronie danego sklepu lub serwisu.

Skupmy się zatem na nieco głębszym omówieniu wspomnianych przed chwilą kwestii, poczynając od błędu 404. Tego typu komunikat występuje najczęściej gdy danego produktu zwyczajnie nie ma już w ofercie ale adres strony nadal znajduje się w indeksach wyszukiwarki. Powoduje to odbicie się klientów od naszego sklepu i może w przyszłości powodować problemy z tak zwanym thin contentem. Warto zatem postarać się aby strona 404 była jak najbardziej informacyjna lub też zawierała przekierowanie do podobnego produktu, który nadal jest w ofercie.

Następnym ważnym czynnikiem jest UX czyli to jak wygodnie użytkownikom korzysta się z naszej strony. Jeżeli jest ona mało intuicyjna i wymaga od klienta dużej ilości kliknięć aby dotrzeć go do interesujących go informacji to może to w konsekwencji doprowadzić do zniechęcenia klienta. W konsekwencji ucieknie od ze sklepu.

Innym kluczowym aspektem są braki w wariantach danego produktu na naszym sklepie. Należy dbać o regularne uzupełnianie asortymentu. Brak rozmiaru jakiegoś ubrania to prosta droga do tego aby klient opuścił nasz sklep. Odstręczającym widokiem jest też wyświetlanie się na przemian produktów, które są w ofercie i tych których klient już nie kupi. Lepiej aby domyślnie towary których nie ma na stanie znajdowały się na samym dole strony.