Jak zaprojektować stronę www którą polubią klienci?

Jak pokazują najnowsze statystyki internauci podejmują decyzję o pozostaniu na danej stronie lub jej opuszczeniu zaledwie po kilku sekundach od jej zobaczenia. Czterech na pięciu klientów którzy zobaczą stronę www która nie odpowiada ich oczekiwaniom natychmiast opuści ją i przeniesie się na inną. Pokazuje to jedynie, że nawet największe nakłady na marketing czy też zachęcenie klienta do odwiedzenia strony sklepu mogą okazać się nieskuteczne jeżeli strona internetowa jest źle zaprojektowana. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak zaprojektować stronę www którą polubią klienci.

dobrze zaprojektowana strona www

dobrze zaprojektowana strona www

Sam projekt graficzny strony to jednak nie wszystko. Przygotowanie nawet najbardziej zapierającego dech w piersiach layoutu strony może okazać się niewystarczające. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku zoptymalizowana ścieżka użytkownika. Nie bez kozery mówi się iż dobra strona www nie potrzebuje wyszukiwarki. Z tego też względu tak istotne podczas tworzenia strony www jest poznanie klienta i jego potrzeb.

Zanim zatem przystąpisz do tworzenia projektowania strony www zadaj sobie pytania kim dokładnie jest twój potencjalny klient, czego potrzebuje i co lubi? Pozwoli to na stworzenie person czyli modelowych sylwetek użytkowników.

Mając już takie dane będziemy mogli lepiej przygotować projekt strony. Dodatkowo warto zastanowić się co tak dokładnie przekonuje użytkowników do kliknięcia w naszą stronę.

Na pewno jednym z takich czynników jest wiarygodność. Odwiedzając naszą witrynę użytkownik musi mieć możliwość natychmiastowego powiązania strony z daną marką. Kluczowe będzie zatem umieszczenie logo w odpowiednim miejscu na stronie jak i nazwy firmy czy też samej domeny na której postawiona zostanie strona.

Kolejnym czynnikiem będzie zaufanie. W normalnym życiu czynniki takie jak uśmiech czy spokojny głos sprawiają, że zaczynamy komuś ufać. W sieci najlepiej wykorzystać do tego celu zdjęcia ludzi bezpośrednio powiązanych z firmą – czyli pracowników lub też sympatyków.

 

Innym ważnym czynnikiem jest profesjonalizm. W obecnych czasach klienci oczekują kompleksowej obsługi na bardzo wysokim poziomie. Warto zatem zainwestować w dobry dział obsługi klienta który będzie dbał aby na każdym kroku byli oni zadowoleni z doświadczenia współpracy z naszą firmą.

Nie bez znaczenie jest też zadowolenie klientów. Detale takie jak interesujący efekt po kliknięciu w przycisk na stronie czy przyjazna strona błędu 404 oraz łatwy proces rejestracji na pewno wpłyną pozytywnie na zadowolenie użytkowników.