Jak zaprezentować produkty w sklepie www?

Twój sklep znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania ale mimo tego nadal widzisz, że konwersja jest na stosunkowo niskim poziomi? Zastanawiasz się co może być tego przyczyną? Najprawdopodobniej nie zadbałeś o to aby produkty były odpowiednio opisane i sfotografowane. W końcu to zdjęcia i opis w największym stopniu są w stanie przyciągnąć klienta do dokonania zakupu. Podpowiemy wam zatem w tym artykule jak zaprezentować produkty w sklepie www.

produkt

produkt

Jak pokazują badania, największy wpływ na przekonanie klienta do zakupu maja zdjęcia danego produktu. Według statystyk blisko dwie trzecie kupujących traktuje zdjęcie jako niezwykle istotny czynnik podczas decyzji o zakupie.

Dobrze wykonane i przygotowane zdjęcie jest w stanie sprzedać dany towar niemal od razu. W przypadku gdy zdjęcie będzie niskiej jakości lub też nie będzie w pełni wychwytywać najważniejszych cech produktu możemy być niemal pewni, że do zakupu nie dojdzie.

W zależności od tego jakiego rodzaju towary sprzedajemy w naszym sklepie internetowym czasami warto postawić na dwa rodzaje zdjęć. Zarówno te wizerunkowe, czyli przedstawiające użycie danego towaru jak i te standardowe czyli popularnie zwane packshoty. W przypadku pierwszego rodzaju mamy szansę zaprezentować klientowi jak będzie się czuł lub też jak będzie się prezentował korzystając z danego produktu. W przypadku zdjęć packshotowych chodzi o zaprezentowanie produktu na jak najbardziej neutralnym tle które da szansę zbadać klientowi wszystkie najważniejsze detale.

Wracając jeszcze do zdjęć wizerunkowych warto wspomnieć aby posiadały one odpowiednio tło ja i kontekst który pomoże rozbudzić wyobraźnie klientów do których danych towar kierujesz. Jeżeli sprzedajesz zatem eleganckie produkty zadbaj aby również w tle znajdowały się dobra luksusowe.

Pamiętaj również o tym aby fotografowane towary prezentowały się nieskazitelnie. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą odzieży upewnij się, że wszystkie produkty są ładnie wyprasowane i nie ma na nich żadnych zagnieceń czy też fałdów.

Dodając zdjęcia do sklepu miej również na uwadze aby miały one odpowiednią rozdzielczość, która to pozwoli klientowi przyjrzeć się wszystkim szczegółom jakie znajdują się na wykonanej fotografii.