Jak walczyć z porzuconymi koszykami w sklepie www?

Z roku na rok liczba osób które decydują się na zakupy w sieci rośnie w ogromny tempie. Wszystko dzięki temu, że są one dostępne cały czas i zazwyczaj oferują asortyment w konkurencyjnych, niższych cenach niż tradycyjne sklepy. Nic więc dziwnego, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na swój własny sklep www. Częstym problemem osób które dopiero rozpoczynają taką działalność jest problem porzuconych koszyków. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak walczyć z porzuconymi koszykami w sklepie www.

porzucony koszyk zakupowy

porzucony koszyk zakupowy

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że powodem porzucenia koszyka jest rozmyślenie się klienta. Jednak takie rozmyślenie się gdy produkt został już dodany do koszyka nie jest dziełem przypadku i ma zazwyczaj jakieś konkretne podłoże. Mogą to być niespodziewane koszty, problem z płatnością czy też skomplikowany proces zakupu. Podpowiemy wam zatem teraz jak uniknąć takich sytuacji.

Aby zapobiegać porzuconym koszykom należy nie ukrywać niczego przed potencjalnymi klientami. Wszelkie informacje o produktach, warunkach zwrotów  itd powinny być jasne, przejrzyste i znane od samego początku. Jeżeli dopiero w ostatnim kroku poinformujesz klienta, że konieczne jest dopłacenie do jakiejś formy dostawy to na pewno skutecznie zniechęci go to do zakupów.

Aby zatem przekonać klientów do zakupów i nie porzucania koszyków warto już od początku oferować darmową formę wysyłki. Nie trzeba oczywiście oferować jej dla wszystkich zamówień. Można ustalić stosowny próg cenowy po przekroczeniu którego dostawa automatycznie stanie się darmowa. Warto aby tego rodzaju informacja znalazła się w widocznym miejscu na stronie głównej. Przyczyną porzuconych koszyków może być też bardzo długi czas dostawy. Warto zatem upewnić się, że produkty do klienta trafią najpóźniej w 48 godzin po złożeniu zamówienia.

Zapobieganie porzuconym koszykom to także maksymalne uproszczenie procesu zamawiania. Warto zadbać o to aby w sklepie istniała możliwość zakupów bez rejestracji. Jeżeli użytkownik już zakłada konto to trzeba mieć pewność, że cały proces będzie maksymalnie prosty i wymagać będzie podania tylko najważniejszych informacji.

Na sam koniec upewnij się, że dałeś użytkownikom możliwość wyboru odpowiadającego im sposobu płatności. Oferowanie płatności kartą, przelewem czy też Paypalem da Ci pewność, że nie będzie to powód do porzucenia koszyka przez potencjalnego klienta.