Jak sprzedawać przy pomocy mediów społecznościowych?

Media społecznościowe już na dobre zagościły do naszej codziennej rzeczywistości. Nie wyobrażamy sobie dnia bez sprawdzenia co tam ciekawego działo się u naszych znajomych na Facebooku czy też co tweetnął jeden z polityków. Nic więc dziwnego, że znakomita większość sprzedawców jest zdania iż sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych może być bardzo efektywna. Nim jednak klient dokona zakupu trzeba nim odpowiednio pokierować i utworzyć z nim relację, która przekona do skorzystania z naszej oferty. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak sprzedawać przy pomocy mediów społecznościowych.

social media selling

social media selling

Na sam początek garść statystyk. Otóż według nich blisko połowa z nas dokonała przynajmniej raz zakupu przez internet. Trend ten z roku na rok zyskuje na coraz to większym znaczeniu. Nie można zatem zignorować potencjału jaki drzemie w mediach społecznościowych. Według innych danych przeciętny polak spędza na różnego rodzaju mediach społecznościowych ponad cztery godziny dziennie. Ponad godzinę czasu poświęcamy natomiast na przeglądaniu stron za pomocą urządzeń mobilnych. Ponadto z badań wynika, że obecnie klienci przed dokonaniem zakupu bardzo często szukają opinii oraz czytają komentarze na oficjalnych profilach social media danej marki czy firmy.

Przed tym zatem jak zaprezentujemy klientowi nasz produkt czy też usługę warto odnieść się do panujących trendów oraz nawiązać do międzyludzkich relacji. Dzięki temu pokażemy potencjalnemu klientowi dodatkowe korzyści płynące  z skorzystania z naszej oferty. Istotne jest więc aby tego rodzaju przekaz komunikować za pomocą social media. Przygotować odpowiednią strategię i konsekwentnie ją rywalizować.

Podstawą sukcesu sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych jest odpowiednia moderacja komentarzy. Samo posiadanie profilu firmowego to nie wszystko. Niezbędne jest aktywne moderowanie komentarzy. W ciągu kilku chwil możesz zyskać setki tysięcy polubień lub też narazić się na ogromną falę hejtu. Musisz więc być przygotowany na każdy z powyższych scenariuszy.

Sam social selling czyli sprzedaż w mediach społecznościowych również obarczony jest pewnymi zasadami i warunkami. Należy więc bacznie zapoznać się z regulaminem danego serwisu społecznościowego. Sama sprzedaż opiera się natomiast na relacji z klientami.