Jak sprzedać nowy produkt w sklepie online?

Wprowadzenie do oferty nowego produktu to zawsze ważny moment dla każdego przedsiębiorcy. Chcemy w końcu aby od razu przykuł on uwagę klientów i stał się sprzedażowym hitem. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak sprzedać nowy produkt w sklepie online.

Jak sprzedać nowy produkt w sklepie online

Jak sprzedać nowy produkt w sklepie online

Pierwszym krokiem powinno być rozpoczęcie promocji danego produktu znacznie wcześniej niż jego realne wprowadzenie do sprzedaży. Taką praktykę stosują wszystkie duże marki. Zanim rozpoczną sprzedaż uruchamiają kampanię reklamową która ma na celu poinformowanie potencjalnych klientów o nadchodzącej nowości. W przypadku mniejszych firm nie musi to być od razu szeroko zakrojona kampania marketingowa. Wystarczy stosowny wpis na firmowym blogu czy też reklama za pośrednictwem Facebooka.

Kolejnym krokiem powinno być wprowadzenie możliwości przedsprzedaży danego produktu. Warto zaoferować zatem klientom możliwość zamówienia produktu zanim jeszcze trafi on do oficjalnej sprzedaży. My jako klient zamawiamy produkt znacznie wcześniej a sklep dostarcza nam go gdy tyko pojawi się on w ofercie. Technika ta sprawia, że kupujący może poczuć się nieco bardziej ekskluzywnie i prestiżowo. Technika ta pozwala też w pewien sposób oszacować potencjalne zainteresowanie rynku naszym nowym produktem.

Następnym krokiem powinno być ustawienie promocji na nowy produkt. W wielu sklepach gdy wchodzi nowa kolekcja to ta poprzednia jest przeceniana. Powoduje to, że nowy produkt wydaje się stosunkowo drogi. Warto zatem odwrócić tą technikę i zniżkę zastosować na nowy produkt.

Inną metodą na promowanie nowego produktu jest wykorzystanie bazy istniejących już klientów. Potencjalnych nabywców nie trzeba szukać w innych źródłach, można skorzystać z tych do których już mamy dostęp. Zaoferuj im zatem jakiś wyjątkowy rabat i poinformuj drogą mailową o nadchodzącej premierze nowego towaru.

Dodając do oferty nowy produkt trzeba też zadbać o jego odpowiednią ekspozycje w witrynie. Upewnij się zatem, że informacja o nowości znajdzie się na stronie głównej twojego sklepu www. Może on znaleźć się na głównym slajderze na stronie, w bocznym pasku lub też jako wyskakujące okno typu pop-up.