Jak przygotować dobry landing page?

Marzeniem każdego właściciela jest przekonanie do oferty swojej firmy jak największej liczby klientów. Dlatego te możemy w sieci zobaczyć tak wiele kampanii reklamowych które za wszelką cenę starają się przekonać i przywiązać do danej marki klientów. Co może pomóc w osiągnięciu takiego celu? Landing page. Omówimy dzisiaj zatem jak przygotować dobry landing page.

landing page

landing page

Dobra lub też raczej skuteczna strona landing page ( po polsku strona lądowania ) jest w stanie wygenerować bardzo dużą liczbę osób zainteresowanych danym produktem czy też usługą. Tym którzy jeszcze nie wiedzą czym dokładnie jest landing page śpieszymy z wytłumaczeniem. Mowa tutaj o stronie która zostanie wyświetlona użytkownikowi który to kliknie w link umieszczony w naszej kampanii reklamowej. Strona ta ma mieć jasno sprecyzowany cel – zakup produktu, wpisanie się do newslettera itd.

Należy tutaj pamiętać, że odpowiednio przygotowany landing page musi w pełni odpowiadać na pytanie postawione przez klienta. Ścieżka jaka dzieli klienta od reklamy do samego produktu powinna myć możliwie jak najkrótsza. Optymalną ścieżką dla  klienta który chce na przykład wysokiej jakości laptopa do gier powinna wyglądać więc według takiego schematu. Najpierw nasza kampania reklamowa, następnie produkt lub też formularz rejestracyjny.

Jeżeli nasza ścieżka wyglądała by w taki sposób: reklama, następnie strona sklepu, wyszukanie produktu  i dopiero sam produkt lub formularz rejestracyjny to dokładamy użytkownikowi zbyt dużo niepotrzebnych kroków co może przyczynić się do jego decyzji o rezygnacji z zakupu.

Tworząc stronę typu landing page zawsze musisz wiedzieć jaki cel ma zostać osiągnięty. Czy chodzi tutaj o zakup a może o wypełnienie formularza. Należy jasno sprecyzować jaki cel ma przyświecać akcjom podejmowanym przez klientów. Przycisk wezwania do akcji czyli tak zwane call to action musi być zawsze na pierwszym miejscu na stronie tak aby użytkownik go nie przeoczył. Wszelkie pozostałe elementy na stronie nie powinny w żaden sposób ingerować w nasze wezwanie do akcji oraz rozpraszać uwagi użytkownika.