Jak przygotować dobre zdjęcia produktów do sklepu?

Mimo, że sprzedaż w internecie z roku na rok zyskuje coraz to więcej zwolenników nikt z nas raczej nie decyduje się na kupowanie przysłowiowego kota w worku. Zakup telewizora czy też komputera tylko na podstawie specyfikacji bez możliwości zobaczenia jak wygląda jest zwyczajnie nie do pomyślenia. Trzeba w końcu wizualnie sprawdzić  czy będzie się on dobrze wkomponowywał w stylistykę salonu czy też biura. Jeżeli zatem przy sprzedawanym produkcie nie ma jego zdjęcia to szanse, że znajdzie się klient który chciałby dokonać zakupu są najzwyczajniej w świecie znikome. Dzisiaj postaramy się zatem podpowiedzieć jak przygotować dobre zdjęcia produktów do sklepu internetowego.

packshot

packshot

 

Brak zdjęć jest więc karygodnym błędem, ale dodawanie byle jakich zdjęć to też proszenie się o kłopoty. Dobrej jakości zdjęcia sprzedawanego towaru to zwyczajnie prawdziwy skarb. Obecnie zdjęcia może robić praktycznie każdy. Nie znaczy to jednak, że tak zrobione fotki produktu zwrócą uwagę klientów. Dobre zdjęcie powinno od razu przykuć uwagę klienta, dzięki czemu zwiększymy szansę na jego sprzedaż.

Jak zatem przygotować dobre zdjęcia produktów. Najprostszą metodą jest zlecenie tego zadania profesjonalnemu fotografowi. Będzie on dokładnie wiedział jaką kompozycję zdjęcia przygotować oraz jakich ustawień aparatu użyć aby wydobyć wszystkie najważniejsze cechy produktu.

Najpopularniejszą formą zdjęć produktów to te umieszczone na białym tle. Popularnie nazywane są packshotami. Można je uznać za obecny standard tego jak powinno prezentować się produkt w internecie. Jakie powinny być tego rodzaju fotografie? Po pierwsze muszą być one odpowiednio oświetlone, muszą być również ostre oraz jak to tylko możliwe jak najdokładniej odwzorowywać kolory.

Na finalny efekt na zdjęciu wpływa jednak nie tylko praca fotografa ale również późniejszy etap obróbki cyfrowej w odpowiednich programach graficznych. Prawidłowo wykonane zdjęcia pacshotowe będą jak na dłoni pokazywać specyfikację produktu i podkreślać jego zalety. Dopiero tego rodzaju zdjęcia produktów dadzą nam gwarancję, że klient nie przejdzie obojętnie obok naszej oferty i zdecyduje się na dokonanie zakupu.