Jak Google Trends pomaga w pozycjonowaniu stron www

Jednym z najbardziej niedocenionych, darmowych narzędzi jakie udostępnia użytkownikom Google jest usługa Trends. Poprzez jego odpowiednie użycie można bowiem zbadać zainteresowanie daną branżą wśród użytkowników, sprawdzić co cieszy się popularnością w internecie i czego szukają użytkownicy internetu. Tego rodzaju analiza jest przydatna podczas przygotowania contentu na stronę. W tym artykule postaramy się zatem wytłumaczyć wam jak Google Trends pomaga w pozycjonowaniu stron www.

google trends

google trends

Z całą pewnością narzędzie to jest przydatne jeżeli szukamy pomysłu na słowa kluczowe. Jeżeli działamy w branży gastronomicznej to będziemy chcieli sprawdzić czy użytkownicy częściej wyszukują słowo ,,restauracja” czy też może ,,bar” lub ,,knajpa”. Google Trends pozwala jasno sprawdzić która z tych opcji będzie w stanie zapewnić większe zainteresowanie ze strony użytkowników.

Google Trends pomaga również wtedy gdy brak nam pomysłu na tekst na bloga lub stronę. Najlepszym rozwiązaniem będzie zatem sprawdzenie wątków które cieszą się rosnącą popularnością. Pozwoli to przygotować w przyszłości atrakcyjny content na stronę. Również będzie on wpisywał się w aktualne potrzeby i zainteresowania użytkowników.

Narzędzie od Google pozwoli również sprawdzić co chętniej kupują użytkownicy internetu. Dostępne w narzędziu wykresy i statystyki jasno pozwalają stwierdzić czy to produkty z jednej czy też drugiej branży cieszą się większą atencją ze strony internautów.

Google Trends może również z powodzeniem być wykorzystane aby sprawdzić o jaki asortyment rozszerzyć ten już aktualnie oferowany. Łatwo sprawdzić bowiem w przypadku chęci poszerzenia asortymentu o nowe akcesoria kuchenne czy użytkownicy będą bardziej zainteresowani ,,garnkami kuchennymi” czy też może ,,przyborami do gotowania”.

Trzeba mieć też na uwadze, że narzędzie Google Trends pozwala stwierdzić nie tylko czym aktualnie interesują się internauci ale też w jakim miejscu. Dzięki ustawieniu odpowiednich filtrów można z powodzeniem sprawdzić co cieszy się największą popularnością w danym Państwie czy też regionie.

Jak zatem widać narzędzie Google Trends jest bardzo przydatne nie tylko podczas pozycjonowania stron www ale również w przypadku chęci prowadzenia skutecznych działań marketingowych.