Jak Google Trends pomaga w działaniach marketingowych?

Marketing internetowy to dziedzina handlu która wymaga używania wielu narzędzi. Jednym z bardziej przydatnych ale często zapominanych jest usługa Google Trends. Nie wszyscy bowiem zdają sobie sprawę, że sprawdzanie popularności haseł i fraz przydaje się nie tylko w pozycjonowaniu stron www. W tym artykule omówimy zatem jak Google Trends pomaga w działaniach marketingowych.

Jak Google Trends pomaga w działaniach marketingowych

Jak Google Trends pomaga w działaniach marketingowych

Po pierwsze narzędzie to jest niezwykle przydatne jeżeli zależy nam na weryfikacji naszych pomysłów biznesowych. Jeżeli zatem rozważasz wprowadzenie jakiegoś asortymentu do oferty to najlepiej na początku sprawdzić czy nadal cieszy się on taką samą popularnością jak zakładaliśmy. Jeżeli dane zapytanie cieszy się jedynie chwilową popularnością to konieczne może być zainwestowanie w szybką i intensywną kampanię.

Google Trends jest też doskonałym narzędziem do sprawdzenia sezonowości danych produktów. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić kiedy nastąpi szczyt sprzedażowy i odpowiednio się do niego przygotować. Zaplanujemy zatem dużo skuteczniej wszelkie kampanie reklamowe i zadbamy o wysokie pozycje na interesujące nas słowa kluczowe.

Google Trends jest też przydatne w przypadku precyzyjnego określenia zainteresowania danym towarem lub usługą w poszczególnych regionach kraju. Udostępnia bowiem specjalny widok mapy obrazujący zainteresowanie danym hasłem w konkretnych miejscach na mapie. Można to wykorzystać przygotowując oferty specjalnie dostosowane do klientów z danej miejscowości czy województwa.

Narzędzie to przydaje się też w sytuacji gdy jesteśmy zainteresowani reklamowanie produktów za pośrednictwem zakupów Google. Mamy bowiem możliwość sprawdzenia jakim zainteresowaniem cieszy się dany towar na przestrzeni miesięcy.

Google Trends to też doskonały sposób na poszukiwanie tematów na firmowego bloga. Pewnie nie zdajecie sobie z tego sprawy ale większość popularnych blogerów czy też copywriterów posługuje się Trendami Google aby znaleźć cieszące się popularnością tematy na bloga. I nie mówimy tutaj tylko o tematach popularnych w danym momencie ale też takich które cieszę się ciągłą popularnością w długim okresie czasu, generując ruch na naszym blogu non stop.