Jak chatbot pomaga w prowadzeniu biznesu?

Ciągła popularyzacja Internetu sprawiła, że lwia część procesów marketingowych przeniosła się właśnie do sieci. Ponadto rozwój technologii sprawił, że marketing w internecie jest dużo skuteczniejszy od tradycyjnych metod mających na celu zachęcenie klienta do dokonania zakupu. Jednym z przykładów tego rodzaju rozwiązań technologicznych jest chatbot. Jest to nic innego jak program komputerowy, który ma za zadanie sprawić aby użytkownik był przekonany iż rozmawia z żywym człowiekiem a nie maszyną. W tym artykule postaramy się wam wytłumaczyć jak chatbot pomaga w prowadzeniu biznesu.

chatbot

chatbot

Otóż wdrożenie chatbota to ze strony przedsiębiorcy krok prowadzący do oszczędności. Automatyzacja Biura Obsługi klienta poprzez wykorzystanie chatbotów sprawia, że jesteśmy w stanie zaoszczędzić bardzo konkretne pieniądze. A co tak właściwie da nam sam chatbot?

Po pierwsze pozwoli na automatyczną obsługę standardowych pytań. Chatbot przejmie więc funkcję popularnej na stronie zakładki FAQ. Chatbot będzie bowiem w stanie natychmiast odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania dodatkowo je personalizując. Będzie to stwarzało wrażenie rozmowy z prawdziwym człowiekiem.

Kolejną funkcją chatbota będzie obsługa płatności czy też reklamacji. Klienci za pośrednictwem chatbota będą w stanie zadać pytanie dotyczące stanu konta, dostępnych metod płatności, statusu wysyłki czy też całej procedury zwrotu lub reklamacji. Chatbot okaże się przydatny też w przypadku rezerwacji jakiejś usługi jak kupno biletu czy też wynajem pokoju w hotelu.

Inną przydatną funkcją chatbota jest też możliwość filtrowania pytań które będą wymagać interwencji prawdziwego konsultanta. Poprzez wstępną selekcję pytań chatbot będzie w stanie określić czy problem z którym zgłosił się do niego klient można rozwiązać w prosty sposób czy też niezbędną okaże się już interwencja pracownika działu obsługi.

Chatbot to też doskonały doradca podczas wyboru produktu. Bardzo często klient jest niezdecydowany lub też zwyczajnie nie wie dokładnie czego potrzebuje. Dzięki chatbotowi możliwe będzie przeanalizowanie parametrów różnych produktów i zaproponowanie klientowi najbardziej optymalnego towaru. Chatboty do tego celu najczęściej wykorzystywane  są na przykład w branży odzieżowej czy też kosmetycznej.