Jak budowanie społeczności pomaga w sprzedaży?

Przedsiębiorcy którzy zaczynają dopiero prowadzić swój nowy biznes są bardzo niecierpliwi. Chcą szybkich efektów. Natychmiastowych zysków. Nie zdają sobie sprawy, że takie sytuacje w prawdziwym świecie są praktycznie nierealne do uzyskania. Wszystkie duże i znaczące się firmy powstają najczęściej latami, a nie w przeciągu kilku tygodni czy też miesięcy. Do osiągnięcia sukcesu niezbędna jest wytrwałość w poszerzaniu bazy klientów i rozwijania oferowanych usług. Szczególnie to pierwsze ma ogromne znaczenie w obecnych czasach dużej konkurencyjności na rynku. W tym artykule postaramy się zatem zastanowić jak budowanie społeczności pomaga w sprzedaży.

budowanie społeczności

budowanie społeczności

Zacznijmy od tego, że jednym ze sztandarowych przykładów praktycznego zastosowania techniki budowania wokół swojej firmy społeczności jest Facebook. Strategia tego giganta od samego początku opierała się na zbudowanie gigantycznej społeczności która została by powiązana ze sobą różnego rodzaju korelacjami. W momencie gdy baza użytkowników była już wystarczająco duża serwis zaczął wprowadzać sposoby których celem była monetyzacja prowadzonych działań. Chodzi tutaj na przykład o Facebook Ads.

Jak zatem widzicie na przykładzie Facebooka technika opierająca się najpierw na zbudowaniu społeczności a potem na sprzedaży daje bardzo dobre rezultaty. Zastanawiacie się jak coś takiego można wprowadzić w normalnym biznesie?

Otóż pierwszym krokiem do zbudowania społeczności jest prowadzenie bloga. Dzięki regularnym publikacjom będziesz miał okazję utrwalić swój wizerunek jako eksperta. Duża ilość czytelników również pozwala w prostszy sposób zbudować kolejną bazę klientów.

Innym sposobem jest prowadzenie forum. Aktywne uczestnictwo w życiu forumowiczów, udzielanie porad i doradzanie na pewno pozwolą zbudować wokół twojej osoby solidną grupę osób które w przyszłości mogą być zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami.

Kolejnym sposobem jest oferowanie bezpłatnych usług czy też konsultacji. Pozwala to na nawiązanie relacji z przyszłym odbiorcą.

Do metod budowania społeczności trzeba też dodać wszelkiego rodzaju darmowe szkolenia czy też konferencje. Będziesz w ten sposób w stanie przyciągnąć do siebie wartościową grupę odbiorców która jest zainteresowana prowadzoną przez Ciebie działalnością.