Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak bronić się przed depozycjonowaniem strony?

Jak bronić się przed depozycjonowaniem strony?

Jak bronić się przed depozycjonowaniem strony?

Prowadzisz działania z zakresu SEO jednak cały czas dostrzegasz, że nie przynoszą one pożądanych rezultatów? Możliwe, że ktoś stosuje wobec twojej strony negatywne działania SEO. Chodzi tutaj o działania których celem jest obniżenie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania lub też całkowite wykluczenie jej z rankingu na konkretne słowa kluczowe. Tego rodzaju działania nazywamy ogólnie depozycjonowaniem. Tego typu działania można podzielić zarówno na takie dotyczące metod off-site jak i tych on-site. Jednak w przypadku tych drugich najczęściej sytuacja ma miejsce w przypadku ataku hakerskiego na daną stronę. W tym artykule postaramy się wam podpowiedzieć jak bronić się przed depozycjonowaniem strony.

depozycjonowanie strony

depozycjonowanie strony

Od razu należy uprzedzić, że walka z depozycjonowaniem nie należy do prostych i może zająć bardzo dużo czasu jako, że znaczna część działań podejmowanych przez nieprzychylne nam strony może odbywać się poza naszą kontrolą. Analogicznie więc jak w przypadku choroby lepiej wcześniej zapobiegać tego rodzaju sytuacjom niż je leczyć. Z tego też względu administrator danej strony powinien odpowiednio zabezpieczyć stronę i cały czas ją monitorować. Poniżej znajdziecie zestawienie kilku sprawdzonych rad które pomogą wam uchronić się przed depozycjonowaniem.

Po pierwsze warto budować jedynie dobre serwisy www. Wydaje się to banalne ale im lepiej zbudowana i przygotowana będzie dana witryna tym trudniej będzie ją depozycjonować konkurencji. Zmniejszenie pozycji świeżej strony która ma słaby profil linków nie będzie stanowiło zbyt dużego problemu dla nieuczciwej konkurencji. Jeżeli nasza strona będzie odpowiednio zarządzana i posiadać będzie solidne linkowanie to bez problemu wychwycimy nowo dodane linki o niskiej jakości, których celem jest obniżenie pozycji naszej strony.

W związku z tym należy regularnie prowadzić audyt linków. Przyda się w tym celu oczywiście jakieś urządzenie do analizy linków. Powinniśmy zwracać baczną uwagę na nienaturalne anchory przychodzących linków oraz na nagły i wzmożony przyrost odnośników do naszej strony.
Oprócz tego należy bardzo gruntownie zbadać każdą sytuację w której następuje spadek szybkości działania naszej strony. Jeżeli wiec zauważysz, że strona zalicza duże obciążenie w nienaturalnych porach to skontaktuj się z programistą lub też dostawcą hostingowym na którym znajduje się strona aby ustalić źródło obciążenia.

Ponadto cały czas sprawdzaj czy nie powstają plagiaty twojej strony. Można w tym celu posłużyć się urządzniem o nazwie copyspace.

Dodaj komentarz