Jakie istnieją narzędzia wsparcia sprzedaży?

W obecnych czasach dotarcie z informacją o usłudze czy produkcie do klienta staje się dużo trudniejsze, wszystko ze względu na ciągle zmieniającą się specyfikację rynku oraz natłok konkurencji. Chcąc więc dotrzeć do potencjalnego klienta należy postawić na czytelny przekaz który może łatwo dotrzeć za pośrednictwem odpowiednich kanałów komunikacyjnych. Postaramy się więc dziś odpowiedzieć na pytanie jakie istnieją narzędzia wsparcia sprzedaży które pomogą przekonać do siebie klientów.

narzedzia sprzedazy

narzedzia sprzedazy

Po pierwsze będzie to e-mail marketing. Mimo, że jest to chyba obecnie najstarsza metoda marketingu internetowego to już niejednokrotnie udowadniała, że ma się ona bardzo dobrze i w pełni spełnia swoją rolę nawet w teraźniejszej rzeczywistości sprzedażowej. Jak pokazują badania i statystyki blisko co szósty internauta traktuje sprawdzenie maila jako główny cel wykorzystania internetu. Jak więc sami widzicie w tej metodzie marketingu nadal drzemie olbrzymi potencjał. Należy mieć jednak na uwadze, że obecnie tego rodzaju kampanie aby odniosły oczekiwany sukces muszą być bardzo mocno spersonalizowana pod danego klienta. Przed wysłaniem newslettera trzeba upewnić się, że będzie miał on jakąś wartość dodaną dla klienta.

Kolejnym narzędziem jakie można wykorzystać są sms’y. Jest to bardzo prosta i szybka metoda dotarcia do odbiorcy. Coraz chętniej wykorzystywana przez sprzedających. Dodatkowym atutem dla prowadzących marketing za pomocą wiadomości sms jest fakt, że mogą one być brandowane, przez co sprzedający otrzymują możliwość dostania wiadomości zwrotnych i wykorzystania takich elementów jak flash czy WapPush.

Wiadomości sms pomagają nie tylko autoryzować transakcję ale również powiadamiać klientów o statusie zamówienia czy przekazać informacje niezbędne do otrzymania przesyłki.

Innym narzędziem są notyfikacje typu Web Push. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie które jeszcze zbytnio się nie rozpowszechniło na naszym rynku. Ma ono zarówno sporo zalet jak i pewne wady. Na czym polegają? Otóż powiadomienia WebPush zazwyczaj posiadają krótki, treściwy komunikat który pojawia się w formie pop-upu z grafiką oraz odnośnikiem do strony internetowej. Notyfikację umożliwiają ponadto kontakt z klientem jedynie wtedy gdy znajduje się on w pobliżu sklepu. Dzięki temu można łatwo informować o wyprzedażach czy też ostatnich sztukach danego towaru.