Idealna promocja dla konsumentów?

Organizacja konkursu czy też użycie przeceny do przyciągnięcia uwagi klientów to sprawdzone i skuteczne sposoby na podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym. Czy istnieje jednak idealna promocja dla konsumentów? Promocja dzięki której będziesz w stanie znacząco podnieść sprzedaż i odskoczyć konkurencji?
promocja

promocja

Jak się okazuje jak najbardziej. Jednak potrzebne w tym celu będą takie rzeczy jak odrobina wiedzy, dobra organizacja, świeży pomysł i oczywiście najważniejsze czyli atrakcyjne nagrody do obdarowania uczestników.

Po pierwsze do stworzenia idealnej promocji niezbędna jest wiedza. I to ta z zakresu marketingu jak i ta prawna oraz na temat klienta i jego konkurencji. Po przeanalizowaniu potrzeb klienta zarekomenduj mu właściwe rozwiązanie dopasowane zarówno do jego grupy docelowej jak i przewidzianego przez niego budżetu. Jeżeli już podczas rozmowy z klientem widzisz, że to czego oczekuje jest nierealne albo niezwykle trudne do realizacji nie bój się mówić nie i proponować innych rozwiązań. Musisz wiedzieć, że czasami konkurs nie przyniesie pożądanych rezultatów w przypadku danej promocji i analogiczny los może spotkać loterię jeżeli będzie źle dopasowana do założeń całej akcji. Czasami wystarczy jednak drobna korekta założeń lub mechaniki konkursu aby uzyskać zaplanowane rezultaty.

Oprócz wiedzy niezwykle istotny jest też sam pomysł. Musi on być na tyle interesujący aby zachęcić klienta do zabawy i pozwolić mu się utożsamić z daną marką. Sam koncept wiąże się też z odpowiedzią na bardzo ważne pytanie. Jakie nagrody chciała by mieć nasza grupa docelowa, ale ze względu na różne czynniki nie decyduje się na zakup na własną rękę? Prawidłowa odpowiedź na tego rodzaju pytanie pozwoli przyciągnąć i zwrócić na nasz konkurs uwagę konsumentów. Pamiętać należy również o tym aby nagrody były spójne z tym co reprezentuje dana marka. W końcu nie będziemy oferować kompletu kosmetyków najwyższej jakości w konkursie organizowanym przez firmę budowlaną.

Jednak nawet najdogłębniejsza wiedza i pomysł nie pomogą jeżeli nie zadbamy o odpowiednią organizację konkursu. Chodzi tutaj o proces zarówno przed uruchomieniem kampanii, jak i w jej trakcie i po zakończeniu.