W e-commerce należy stosować wiele różnorodnych form marketingu. Zarówno pozycjonowanie, artykuły sponsorowane i kampanie z użyciem narzędzi takich jak Google AdWords czy reklama na Facebooku, przynoszą znacznie lepsze efekty jeśli są wspierane przez działania zwane szeroko inbound marketingiem. W kontekście tworzenia takiego przekazu marketingowego, na który odbiorca musi sam wyrazić zgodę (np. poprzez subskrypcję mailową lub pytając o produkt za pomocą wyszukiwarek internetowych), najlepsze wyniki osiąga firmowy blog. To narzędzie reklamowe jest jednocześnie najbardziej popularne i najskuteczniejsze. Skąd bierze się jego siła oddziaływania na konsumenta? Dlaczego warto inwestować w firmowego bloga? Oto kilka podstawowych zasad jego prowadzenia i przykładowe korzyści, jakie możemy osiągnąć publikując regularnie blogowe wpisy.

e-commerce i blog firmowy

E-commerce -Budowanie relacji z klientem

E-commerce rządzi się innymi zasadami niż sprzedaż bezpośrednia, w której mamy osobisty kontakt z kupującym. Aby zbudować relację z klientem w biznesie e-commerce warto zainwestować w prowadzenie własnego firmowego bloga. W ten sposób tworzymy przestrzeń do dyskusji między firmą a konsumentami. Nasi klienci także mogą na tym skorzystać wymieniając uwagi między sobą. Naturalna sytuacja komunikacyjna, jaka jest realizowana za pośrednictwem bloga internetowego, pozwala przedstawić zakres usług lub szeroki wachlarz produktów w autentycznym kontekście. Dzięki temu eliminujemy takie elementy jak nachalna perswazja i reklamowe chwyty, które często zrażają potencjalnych konsumentów. Poprzez bloga firmowego możemy zbudować z nieszablonową, wiarygodną relację z klientami.

Głównym celem prowadzenia firmowego bloga w biznesie e-commerce jest przedstawienie i upowszechnienie unikalnych treści, które są wartościowe dla klientów. Zadaniem contentu jest nie tylko informować, czy też edukować w zakresie produktów, usług i specyfiki danej branży, ale także bawić i rozśmieszać, zmuszać do interakcji – jednym słowem: angażować. Klienci, którzy są zaangażowani w czytanie, rozpowszechnianie i komentowanie blogowych wpisów okazują nam w ten sposób swoją lojalność, która przekłada się finalnie na zwiększenie sprzedaży. Jeśli  damy się klientowi poznać bliżej, będzie on pamiętał o naszej firmie podczas podejmowania decyzji zakupowych. Blog firmowy w e-commerce to doskonały sposób by pokazać tak zwaną „ludzką twarz” firmy i marki, co pomaga budować wiarygodność i zaufanie.

e-commerce i blog firmowy

Blog firmowy to wizytówka eksperta

Wzorowa obsługa klienta oraz wysoka jakość oferty nie wystarczą, aby zyskać zaufanie konsumentów. Istotna jest także pozycja eksperta, czyli wykazanie się dogłębną znajomością danej branży i specyfiki oferowanych produktów. Publikowanie treści, które edukują potencjalnych klientów to trafiona inwestycja. Użyteczne i fachowe artykuły oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów użytkowników, są bardzo pożądane i doceniane. Warto na blogu firmowym zamieszczać takie wpisy, które będą przekazywać czytelnikom naszą wiedzę na tematy związane z branżą, w jakiej działa firma. Dzielnie się z klientami tajnikami wiedzy i sposobami rozwiązywania problemów, z pewnością przyniesie w przyszłości profity. Są duże szanse, że konsument zwróci się do nas, nie tylko z pytaniem o radę. Być może zdecyduje się także na zakup oferowanych przez nas produktów.

Z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarek Google prowadzenie firmowego bloga ma bardzo wiele korzyści. Tworząc wysokiej jakości content na blogu firmowym wspieramy pozycjonowanie naszego biznesu e-commerce. Warto pamiętać, że wyszukiwarki dobrze indeksują wpisy o charakterze newsów i artykułów, szczególnie jeśli są one aktualizowane i wyświetlają się na głównej stronie. Ale należy wystrzegać się tworzenia firmowego bloga tylko w celu lepszego pozycjonowania. Jeśli nie jesteśmy autentyczni, to szybko zostaniemy zdemaskowani, nie tylko przez roboty Google, ale także przez zwykłych czytelników, co może zaszkodzić wizerunkowi firmy.