Z badań rynkowych bezsprzecznie wynika, że Polacy każdego roku coraz częściej dokonują zakupu mikołajkowych i świątecznych prezentów przez Internet. Tak jest wygodniej i szybciej, ponieważ można uniknąć tłoku i długich kolejek w centrach handlowych. Jeśli prowadzisz e-sklep powinieneś wykorzystać ten trend i wykonać konkretne działania marketingowe przed Świętami. Oto kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży e e-sklepie w czasie gorączki świątecznych zakupów.

działania marketingowe dla e-sklepu

Priorytet: stany magazynowe

Podstawą działań marketingowych przed Świętami jest dbanie o to, aby zapasy produktów w sklepie internetowym były odpowiednie i pozwoliły na zaplanowanie akcji promocyjnej. Bez odpowiednich stanów magazynowych nie uda się żadne inne działanie, mające na celu skłonić kupujących do wybrania towarów z Twojego e-sklepu. Warto ze znacznym wyprzedzeniem dokonać analizy statystyk sprzedażowych z innych świątecznych okresów, aby w magazynie nie zabrakło najpopularniejszych produktów. Innym pomysłem wartym uwagi jest śledzenie wyników badań świątecznych trendów konsumenckich, dzięki czemu można dobrać asortyment e-sklepu według listy produktów będących na topie. Działania związane z marketingiem internetowym, które pomogą ci zwiększyć konwersje w sklepie internetowym, to m.in. udostępnienie klientom informacji o aktualnych stanach magazynowych produktów na bieżąco oraz proponowanie produktów o zbliżonych parametrach, gdy stan któregoś ulegnie wyczerpaniu.

Działania marketingowe dla e-sklepu: łatwa wysyłka

W okresie świątecznym firmy kurierskie wymagają większego doprecyzowania maksymalnej daty i godziny wykonania usługi. Skupiając się na porozumieniu z dostarczycielami przesyłek, zwiększasz szanse na dostarczenie swoim klientom wszystkich zamówień na czas. Dobrym pomysłem jest także wyraźne informowanie o wyznaczonych datach i godzinach wysyłki i odbioru zamówienia, aby klienci mieli świadomość, jaka jest szansa, aby zamówione przez nich produkty dotarły przed Świętami. Badania rynkowe pokazują jasno, że klienci lubią mieć wybór co do sposobu dostawy. Znaczącym ułatwieniem jest opcja wyboru paczko matów lub odbioru osobistego. Warto rozważyć także inne działania marketingowe: możliwość darmowego zwrotu lub ozdobne pakowanie prezentów w okresie świątecznym.

Łatwa wysyłka zamówień to klucz do sukcesu!

W okresie świątecznym firmy kurierskie wymagają większego doprecyzowania maksymalnej daty i godziny wykonania usługi. Skupiając się na porozumieniu z dostarczycielami przesyłek, zwiększasz szanse na dostarczenie swoim klientom wszystkich zamówień na czas. Dobrym pomysłem jest także wyraźne informowanie o wyznaczonych datach i godzinach wysyłki i odbioru zamówienia, aby klienci mieli świadomość, jaka jest szansa, aby zamówione przez nich produkty dotarły przed Świętami. Badania rynkowe pokazują jasno, że klienci lubią mieć wybór co do sposobu dostawy. Znaczącym ułatwieniem jest opcja wyboru paczko matów lub odbioru osobistego. Warto rozważyć także inne działania marketingowe: możliwość darmowego zwrotu lub ozdobne pakowanie prezentów w okresie świątecznym.

Świąteczny design zwraca uwagę klientów!

Nie tylko sklepy stacjonarne powinny dbać o świąteczny wystrój i odpowiednie wystawy. Jeśli chcesz zwrócić uwagę swoich klientów, zadbaj o ich świąteczny nastrój. Przygotuj odpowiedni świąteczny design dla swojego sklepu internetowego. Podstawowym materiałem są tu banery reklamowe informujące o promocjach świątecznych i okazyjnych wyprzedażach. Warto postawić na takie banery, które bezpośrednio będą kierowały kupujących do listy produktów objętych promocją lub objaśnia im jakie korzyści oferuje twój sklep (np. darmową dostawę lub pakowanie prezentów). Dobrym pomysłem jest czasowa zmiana firmowego logo – dodanie świątecznego akcentu ociepli z pewnością wizerunek firmy.