Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych tego, że aby obecnie prowadzić odnoszący sukces biznes trzeba zadbać o jego odpowiednią widoczność w internecie. Pozycjonowanie stron internetowych to zatem coś co coraz częściej staje się przedmiotem inwestycji wielu firm. Nie wszyscy są jednak w pełni przekonani do takiego rozwiązania. W niniejszym poradniku postaramy się wam zatem podpowiedzieć dlaczego warto pozycjonować stronę internetową.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową

Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie to prosta metoda do zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Poprzez metodyczne przeprowadzanie różnych czynności związanych z pozycjonowaniem będzie można z miesiąca na miesiąc zwiększać ruch użytkowników na stronie. Przejścia ta będą miały miejsce dzięki większej widoczności w wynikach wyszukiwania jak i również bezpośrednio z miejsc w których wykorzystywaliście technikę link building.

Dodatkowy ruch pozyskany będzie zatem z miejsc takich jak branżowe portale, fora czy też blogi tematyczne. Nie będą to zatem wizyty przypadkowe ale takie które mogą mieć realne przełożenie na pozyskanie nowego klienta.

Pozycjonowanie stron internetowych to również znakomity sposób na sprzedawanie usług lub produktów. Jak wspomnieliśmy wcześniej zwiększy się ruch na stronie a to bezpośrednio sprawi, że również szansa na zdobycie klienta rośnie. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że osoby zainteresowaną konkretną ofertą będą częściej trafiać właśnie na waszą stronę. Tym samym prawdopodobnie skorzystają z oferowanych produktów czy też usług.

Dodatkowo znajdując się na górze wyników organicznych wyszukiwarki można pozwolić sobie na wyższe stawki sprzedaży niż konkurencja. Ta musi bowiem wszelkimi metodami przebić się na czoło stawki.

Na sam koniec należy dodać, że pozycjonowanie jest na pewno tańszym rozwiązaniem niż płatne reklamy Google Ads. W perspektywie czasu na pewno koszty pozycjonowania nie będą tak wysokie jak kampanie marketingowe PPC. Oprócz tego pozycjonowanie daje długotrwałe rezultaty w przeciwieństwie do płatnych reklam. Tam zaraz po zakończeniu kampanii Google Ads nie możemy liczyć na żaden dodatkowy ruch na stronie czy też nowych klientów.