Dlaczego szybkość ładowania strony ma znaczenie?

Na użyteczność danego sklepu www lub strony internetowej ma przełożenie wiele czynników. Bardzo często zapomina się o tym związanym z czasem ładowania się strony. Nie wszyscy mają świadomość, że szybkość ładowania strony ma nie tylko wpływ na postrzeganie danego biznesu ale również bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. W tym artykule postaramy się wam zatem uświadomić dlaczego szybkość ładowani strony ma znaczenie.

Dlaczego szybkość ładowania strony ma znaczenie

Dlaczego szybkość ładowania strony ma znaczenie

Zacznijmy od tego co tak naprawdę wpływa na to jak szybko wczytuje się wasza strona. Są to bowiem czynniki na które nie mamy wpływu ( szybkość łącza użytkownika ) jak i takie bezpośrednio zależne od budowy danego serwisu internetowego.

Tak więc wpływ będzie miał tutaj na pewno hosting na którym postawiona jest strona, ilość treści na stronie, wielkość grafik oraz ilość skryptów umieszczonych na stronie.

Optymalizacja tych aspektów najczęściej wymaga pomocy programisty. Jednak to jak prezentuje się szybkość danej strony można sprawdzić samodzielnie. Wystarczy wykorzystać do tego celu jedno z dedykowanych narzędzi. Może to być na przykład darmowe narzędzie od Google o nazwie Page Speed Insights. Dzięki niemu uzyskamy ocenę czasu wczytywania strony zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Oprócz tego zyskamy kilka istotnych sugestii na temat tego jak poprawić uzyskany wynik.

Dlaczego jednak czas wczytywania jest tak istotny? Otóż statystyki jasno wskazują, że jeżeli  czas wczytywania strony przekracza pięć sekund to możemy być pewni, że utrata potencjalnych konwersji będzie oscylować w granicy czterdziestu procent. Jednocześnie sam współczynnik odrzuceń w takim przypadku rośnie praktycznie o sto procent. Wszystko to wyraźnie pokazuje, że obecnie klienci są bardzo zabiegani. Zatem każde opóźnienie podczas przeglądania oferty czy też dokonywania zakupów może doprowadzić do zrażenia się do danego sklepu.

Oprócz tego trzeba mieć też świadomość, że szybkość wczytywania strony ma przełożenie na koszty związane z reklamami Google Ads. Wielkość stawki za kliknięcie zależy bowiem od jakości danej strony internetowej a na to ma właśnie przełożenie czas jej wczytywania.