Czynniki mające wpływ na pozyskanie klientów

W czasach stałego dostępu do internetu i afer związanych z Cambridge Analitica możemy śmiało stwierdzić, że każdego dnia w internecie pozostawiamy setki informacji o nas samych i interesujących nas produktach czy usługach. Z tego też względu różnego rodzaju marketingowcy czy też menadżerowie sprzedaży zyskują bardzo bogaty zbór danych na podstawie których mogą analizować działania klientów. Poprzez nie będą zatem w stanie przygotować lepszą ofertę dla klientów czy też odwołać się do istotnych dla nich wartości. W tym artykule postaramy się zatem przedstawić wam czynniki mające wpływ na pozyskanie klientów.

nowy klient

nowy klient

Pierwszym krokiem jest odpowiednia komunikacja z klientem. Jak pokazują badania bardzo wiele zależy od jasnej komunikacji z klientem. Trzeba zadbać aby kwestie związane z transparentnością opłat i cen były jak najbardziej jasne dla każdego klienta. Uczciwość wobec klienta zwyczajnie opłaca się i przekłada na późniejsze polecenie naszych usług pozostałym osobom. Do optymalnej komunikacji z klientem dobrze jest posłużyć się wszystkimi dostępnymi środkami takimi jak kanały social media.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest retencja klientów. Próbę zatrzymania klienta można zatem zmierzyć na kilka sposobów. Będzie to wskaźnik powracalności, średnia liczba zakupów czy też średni czas retencji klienta. W większości przypadków to właśnie ten ostatni czynnik jest najbardziej istotny gdyż to od liczby stałych klientów w największym stopniu zależy to czy nasz biznes ma szansę na rozwój.

Innym istotnym czynnikiem jest budowanie marki. Budowanie świadomości naszej marki wśród klientów to inwestycja która procentuje dopiero po jakimś czasie. Jak pokazują statystyki działania nastawione na promowanie danej marki mogą zwiększyć współczynnik poleceń naszej strony aż o trzydzieści procent. W przypadku budowania świadomości naszej marki warto pamiętać o stałej komunikacji z klientami oraz o docieraniu do nowych osób które mogą być zainteresowane naszą ofertą.

 

W przypadku czynników mających wpływ na pozyskanie nowych klientów trzeba też wspomnieć o data-driven marketingu który stał się ostatnimi czasy bardzo popularny. Odpowiednie przeanalizowanie danych i wyciągnięcie z nich kluczowych wniosków jest w stanie pomóc w całym procesie doboru odpowiednich metod komunikacji jak i samego przekazu, który zyska akceptację klientów.