Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego?

Własny sklep internetowy, który będzie odnosił sukces na rynku to nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Kluczem do zyskania klientów i przebicia się wśród konkurencji jest odpowiednie zoptymalizowanie karty produktowej oraz innych elementów sklepu. Właśnie dzięki temu zwiększymy widoczność produktów w wynikach wyszukiwania. W tym artykule skupimy się właśnie na czym polega optymalizacja sklepu internetowego.

optymalizacja

optymalizacja

Powinieneś wiedzieć, że optymalizacja sklepu www to nie tylko treści jakie można znaleźć na głównej stronie. Istotne jest to jak przygotowane będą wszystkie karty produktowe. Działania z zakresu optymalizacji e-commerce powinny być wprowadzone tak aby klientowi ułatwić nawigację po sklepie a internetowym robotom wyszukiwarek pozwolić na jak najefektywniejsze indeksowanie podstron. W takiej sytuacji znaczenie ma nawet najmniejszy szczegół – od formatu adresu podstrony po wszelkie znaczniki ukryte w opisie produktu.

Na co więc należy zwrócić największą uwagę? Otóż z całą pewnością na wspomniany adres URL danego produktu. Musi on koniecznie być przyjazny wyszukiwarkom. Znaczy to, że ma być krótki oraz dokładnie informować do jakiego produktu się odnosi. Jeżeli więc zamierzamy optymalizować daną kategorię produktową to w jej adresie koniecznie będzie zawarcie oferowanej kategorii produktów.

Jeżeli zdarzy się, że dany produkt został umieszczony w więcej niż jednej kategorii to najlepszą opcją będzie umieszczenie w adresie URL tylko kategorii głównej i najbardziej odpowiadającej podkategorii.

Istotny jest też opis produktu. Musi on być unikalny. Zdarza się, że producenci danego sprzętu udostępniają sklepom gotowe zestawy opisów. Warto jednak postawić na własne, unikalne i ciekawe dla użytkowników opisy. Wyszukiwarka Google bardzo ceni sobie unikalne treści. Dodatkowo w samym opisie warto stosować słowa kluczowe jak i znaczniki nagłówków od h1 do h2.

Nie zapominajmy również o opisach meta description. To właśnie ten opis pokazuje się w wynikach wyszukiwania zaraz pod odnośnikiem do danej strony. Tutaj też warto postawić na unikalność oraz zawarcie słowa kluczowego.

Jeżeli chodzi o zdjęcia produktów należy tutaj pamiętać o umieszczaniu parametru ALT, w którym można też umieścić słowo kluczowe.