Czym jest remarketing Google i dlaczego warto go stosować

Metod na pozyskanie klienta w internecie jest obecni bardzo wiele. Wystarczy wspomnieć tutaj tylko o takich działaniach  jak  marketing szeptany, współpracę z infulerencerami czy też właśnie remarketing. To na tej ostatniej technice skupimy się właśnie w tej publikacji. Poniżej wyjaśnimy wam zatem czy jest remarketing i dlaczego warto go stosować?

Czym jest remarketing Google i dlaczego warto go stosować

Czym jest remarketing Google i dlaczego warto go stosować

Otóż remarketing to działania nacelowane na grupę klientów która odwiedziła już nasz sklep internetowy i wykonała tam określoną akcje. Może to być dodanie produktu do koszyka czy tez po prostu przeglądanie danej kategorii. Czynności o jakie nam chodzi definiujemy samodzielnie i odbiorcy na tej podstawie dzielenie są na odpowiednie grupy. Mamy w ten sposób dostęp do bazy odbiorców którzy są zainteresowani naszą ofertą, ale nie mają na przykład w danym momencie środków finansowych do realizacji zakupu lub wahają się z podjęciem decyzji. Zadaniem remarketingu jest pomóc tego rodzaju klientom w podjęciu ostatecznej decyzji.

Najczęściej technika remarketingu wykorzystywana jest w przypadku reklam typu Google Ads. Nie jest to jednak jedyne zastosowanie tej techniki marketingowej. Remarketing może służyć również do podsunięcia klientowi propozycji zakupu innych produktów z naszej oferty. Prezentując mu pozostałe oferty zwiększamy szansę, że zainteresuje się naszym asortymentem i finalnie dokona zakupu.

Do technik remarketingowych całkiem powszechnie stosuje się też pocztę elektroniczną. Przykładowo do klienta, który porzucił koszyk wysyłana jest wiadomość e-mail przypominająca klientowi o sfinalizowaniu transakcji. Najczęściej jako element zachęcający do przekonania klienta dodatkowo proponuje się drobną zniżkę lub też darmową opcję wysyłki towaru.

Wady i zalety remarketingu

Skoro wiemy czym jest remarketing zastanówmy się jakie są jego zalety oraz wady. Korzyścią jest fakt iż mamy szansę dotarcia do niezdecydowanych klientów. Sprawia to, że potencjalne grono odbiorców znacząco się powiększa.

Remarketing nie jest jednak pozbawiony wad. Bardzo trudno jest mierzyć jego efektywność. Klienci mogą trafić na naszą  stronę za pośrednictwem różnych dróg dlatego zmierzenie efektów kampanii nigdy nie będzie w pełni miarodajne.

Jeżeli chcielibyście skorzystać z profitów jakie daje prowadzenie kampanii remarketingowych Google Ads to warto zlecić to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej – http://e-prom.com.pl