Czy odbiór osobisty i wysyłka za pobraniem są potrzebne w sklepie www?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z bacznym obserwowaniem rynku i zmieniających się t trendów. Należy dopasować się do pojawiających się, co raz to nowych oczekiwań klientów. Jednym z takich trendów jest ten związany z formami oferowanej wysyłki w sklepach internetowych. W związku z tym w tym artykule postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie czy odbiór osobisty i wysyłka za pobraniem są potrzebne w sklepie www.

Czy odbiór osobisty i wysyłka za pobraniem są potrzebne w sklepie www

Czy odbiór osobisty i wysyłka za pobraniem są potrzebne w sklepie www

Zacznijmy najpierw od rozważenia wszystkich za jak i przeciw takiego rozwiązania. Zacznijmy od odbioru osobistego. W przypadku gdy prowadzimy wyłącznie sklep internetowy bez stacjonarnej sprzedaży to udostępnienie możliwości odbioru osobistego może stanowić bardzo duży problem logistyczny. Trzeba wtedy szukać jakiegoś pośredniego rozwiązania – wydawania klientom produktów w swoim domu lub też w umówionym z góry miejscu na mieście.

W przypadku niektórych kanałów sprzedaży ( takich jak chociażby Allegro ) możemy być niestety zmuszeni do udostępnienia formy odbioru osobistego mimo iż  tego nie chcemy. Wymaga tego bowiem regulamin serwisu, który nakłada na sprzedawcy obowiązek udostępnienia odbioru osobistego sprzedającym tam firmom.

Teraz przejdźmy do wysyłki za pobraniem. Oczywistym jest, że taka forma dostawy jest odrobinę droższa niż tradycyjne formy dostawy. Dodatkowo dla sprzedającego posiadają tą niekorzyść, że kwota jaką przekazuje klient po odebraniu towaru najczęściej trafia na konto dopiero po jakimś czasie. Czasami nawet dopiero po tygodniu. Oprócz tego jako sprzedawca musimy liczyć się z tym, że ktoś może takiej przesyłki pobraniowej zwyczajnie nie odebrać. Nie zwalnia to jednak przedsiębiorcy z obowiązku dobrego przygotowania takiej paczki do transportu. Powinno się zatem zainwestować w wysokiej jakości pudełka ( dostępna na przykład tutaj – https://e-hurtownia-opakowan.pl/ )

Powoduje to podwyższone ryzyko oraz niebezpieczeństwo rosnących kosztów. Aby zabezpieczyć się od strony biznesowej należy zatem pamiętać o odpowiednim udokumentowaniu takich zamówień. Tak aby w razie czego móc odzyskać od klienta poniesione wydatki.

Podsumowanie zalet i minusów

Poniżej zebraliśmy zatem zalety jak i wady wdrożenia odbioru osobistego i wysyłki za pobraniem. Na plus tego pierwszego trzeba zaliczyć fakt, że klient ponosi opłaty dopiero gdy towar znajduje się w jego rękach. Koszt transportu jest praktycznie zerowy oraz zmniejsza się ryzyko zwrotu towaru.

Z drugiej jednak strony wiąże się to z większymi kosztami w przypadku wysyłki za pobraniem, klient może odmówić odebrania towaru. W ten sposób będzie generować coraz to większe koszty.