Funkcja pop-up na stronie internetowej może znacząco zwiększyć sprzedaż w e-biznesie. To rozwiązanie jest dla Ciebie, jeśli prowadzisz biznes online i intensywnie starasz się ściągnąć ruch na swoją witrynę, ale tylko niewielki procent użytkowników dokonuje na niej zakupu. Aby to zmienić i zachęcić odbiorców do tego, by pozostali na stronie i po pewnym czasie dokonali zakupu, możesz wykorzystać funkcję okienek typu pop-up.

Funkcja okienek pop-up

Czym jest funkcja pop-up?

Pop-up to nic innego jak funkcja strony internetowej, polegająca na automatycznym uruchomieniu okna lub baneru. Chyba nie ma internauty, który by nie spotkał się z wyskakującymi okienkami podczas przeglądania witryn internetowych. To rozwiązanie jest nieco kontrowersyjne, ponieważ często użytkownicy skarżą się na zbyt intensywne pokazywanie okienek typu pop-up. Niemniej jednak jest to sprawdzony sposób na generowanie i pozyskiwanie kontaktów z potencjalnymi klientami. W okienku typu pop-up możemy zaoferować wartościową treść, zniżkę, bon na zakupy i wiele innych rzeczy, które będą korzystne dla użytkowników. Tak przygotowany pop-up może przekonać ich, by pozostali na stronie i sprawdzili ofertę.

Strategia stosowania funkcji pop-up

Aby stosowanie funkcji pop-up było skuteczne, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Wybór wtyczki pop-up

Po pierwsze: niektóre rodzaje (wtyczki) okienek typu pop-up spowalniają ładowanie strony www. Należy je tak dobrać, aby szybkość wczytywania się witryny nie pogorszyła się. Wolno ładujące się strony mają bowiem niższą pozycję w wyszukiwarkach.

Odpowiedni czas i miejsce

Po drugie: jeśli okienko pop-up zostanie zastosowane w złym miejscu i o złym czasie, to może zepsuć dobre relacje użytkownika z Twoją witryną. Aby dopasować funkcję pop-up do strony www, należy sprawdzić i przeanalizować dane z Google Analytics. Szczególnie ważne są informacje na temat tzw. odbić i średniego czasu spędzonego na stronie.

Częstotliwość

Po trzecie: należy pamiętać, że spora część internautów nie lubi okienek pop-up, bo uważa że przeszkadzają im w dotarciu do właściwej zawartości strony. Dlatego okienka pop-up nie powinny pokazywać się zbyt często. Wyświetlenia należy odpowiednio regulować przez pliki typu cookies (tzw. ciasteczka). Przykładowe ustawienie dotyczy np. osób, które zamknęły pop-up. Dla nich nowe okno z taką samą informacją wyświetli się dopiero po upływie tygodnia. Można także wyłączyć okienka pop-up dla osób, które już się zapisały na newsletter.

Pop-up na urządzeniach mobilnych

Po czwarte: należy być bardzo ostrożnym wyświetlając pop-up na urządzeniach mobilnych. W sieci pojawiły się już oficjalne informacje o tym, że Google zamierza karać strony, które nadużywają wyskakujących okienek na urządzeniach mobilnych. Powodem jest uciążliwość, a często niemożność zamknięcia ich na małym ekranie tabletu, czy smartfona.