Co warto wiedzieć przed pozycjonowaniem strony?

Wielu przedsiębiorcom może wydawać się, że w obecnych czasach znalezienie firmy pozycjonerskiej to nic trudnego. Trzeba tylko wysłać zapytanie ofertowe i potem ustalić konkretne warunki współpracy. Niestety w praktyce nie jest to takie proste i trzeba pamiętać o wielu istotnych kwestiach. Jaki budżet na pozycjonowanie przeznaczyć, ile słów kluczowych będzie najlepiej pozycjonować? W tym artykule postaramy się was nakierować na to co warto wiedzieć przed pozycjonowaniem strony.

 

Zacznij

seo

seo

my zatem od ilości słów kluczowych do pozycjonowania. Ich ilość wpłynie przecież bowiem na to z jakimi kosztami będziemy musieli się liczyć. A ilość zależy w dużym stopniu od konkurencyjności danej branży. Wielu przedsiębiorców podchodzi do pozycjonowania z błędnym założeniem, że od razu ustala budżet jaki jest w stanie przeznaczyć na SEO. Potem szuka w ramach takowego budżetu najlepszej oferty wśród agencji. W przypadku zbyt niskiego budżetu nie uda się osiągnąć zamierzonych celów a przy zbyt wysokim może się okazać, że nasza inwestycja jest zwyczajnie nierentowna.

W tym celu aby dobrze zaplanować wydatki na SEO trzeba posiadać wiedzę jak dostać się na pierwszą stronę w wynikach Google. Trzeba zatem sprawdzić jakie serwisy znajdują się obecnie na najwyższych pozycjach na słowa kluczowe które również nas interesują. Wtedy można przystąpić do analizy tego jak udało im się uzyskać tak dobre rezultaty. Do tego celu wykorzystać można różnego rodzaju narzędzia pozycjonerskie takie jak Semstorm czy też Majestic. Na podstawie takiej analizy będziemy w stanie stwierdzić jak duże nakłady na pozycjonowanie przeznacza konkurencja. Z taką wiedzą będziemy już mogli zaplanować własną strategię działań pozycjonerskich.

Warto jednocześnie przeanalizować jak potencjalne przychody i zyski będą pokrywać się z możliwymi do osiągnięcia rezultatami. Mowa tu oczywiście o danych szacunkowych jednak powinno to jeszcze lepiej pomóc w ustaleniu optymalnego budżetu na pozycjonowanie. W ten sposób będziemy wiedzieli dokładnie jaka kwota na pozycjonowanie przyniesie największy możliwy zysk przy maksymalnie niskich wydatkach.