Aktualne trendy w projektowaniu opakowań

Już dawno minęły czasy gdy opakowanie było traktowane wyłącznie jako zewnętrzna ochrona produktu przed uszkodzeniem. Jednak w obecnych czasach ogromnej konkurencji opakowania mają już dużo większe znaczenie. Pełnią one rolę swoistego być lub też nie być dla sprzedawanego produktu. W tym artykule postaramy się zatem omówić aktualne trendy w projektowaniu opakowań.

trendy w projektowaniu opakowań

trendy w projektowaniu opakowań

Jak wiadomo pierwsze wrażenie można zrobić tylko jeden jedyny raz. Analogicznie jest w przypadku sprzedaży produktów. Aby sprzedać dany towar trzeba od razu przykuć uwagę klienta. Z tego też względu producenci którzy zamierzają w jakiś sposób wyróżnić swoje produkty muszą być dobrze zorientowani w sytuacji na rynku opakowań. Jak zatem prezentują się obecne trendy w projektowaniu opakowań?

Otóż moda na ekologiczne rozwiązania jest ciągle żywa i wszystkie firmy na świecie zasadniczo chcą być postrzegane jako te które dbają o środowisko naturalne. Ekologiczny przekaz w znacznym stopniu pomaga budować pozytywny wizerunek marki a przez to jednocześnie prowadzi do większej sprzedaży.

Kolejnym trendem wartym odnotowania jest wzrost znaczenia opakowań w stylu retro oraz vintage. Wszystko dzięki temu iż wzbudzają one pozytywne emocje i dobre skojarzenie. Oczywiście trzeba mieć na uwadze iż nie każdy produkt będzie dobrze komponował się w pudełku w stylu retro dlatego trzeba dobrze przeanalizować czy takie opakowanie w przypadku naszego produktu ma sens.

 

Ostatnim omawianym trendem w projektowaniu opakowań jest personalizacja. Odpowiednio dopasowane do wymagań klientów opakowania umożliwiają indywidualne podejście do każdego z nich. Przez to jesteśmy w stanie dużo skuteczniej dotrzeć z przekazem który ma przekonać ich do zakupu. Za takim rozwiązaniem przemawia również fakt iż personalizacja opakowań nie wymaga aż tak wielkich nakładów finansowych jak mogło by się wydawać.

 

Dobrze zaprojektowane opakowania i pudełka pełnią zatem obecnie znaczącą rolę w walce o uwagę konsumenta. Wszyscy psychologowie jasno podkreślają, że w przypadku decyzji o zakupie najważniejsze jest kilka pierwszych sekund a dobre opakowanie może nam właśnie pomóc w przyciągnięciu uwagi klienta.